El servei del Tramvia Blau fa un any que està aturat. Foto: Arxiu

El futur del Tramvia Blau continua sent motiu de debat. Un any després que l’Ajuntament anunciés la retirada temporal del servei, l’associació Promoció del Transport Públic ha presentat un estudi amb diferents propostes per reactivar i ampliar el servei. L’objectiu és trencar l’explotació “anacrònica des del punt de vista comercial” i millorar una oferta “del tot insuficient”, anant més enllà del turisme i la nostàlgia.

L’estudi, doncs, remarca que el Tramvia Blau s’ha de preservar pel seu “alt valor històric” i aposta per la seva integració amb la línia L7 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i el funicular del Tibidabo, ja que és “la ruta més directa entre Barcelona i el cim del Tibidabo”. Aquesta combinació, segons l’estudi, podria fer que el Tramvia Blau generés una oferta de transport d’entre 480 i 1.800 passatgers per hora i sentit.

D’altra banda, des d’un punt de vista urbanístic, el document aposta perquè la reforma de l’avinguda Tibidabo mantingui les vies al centre de la calçada.

PARADA AL COSMOCAIXA
Una altra de les propostes que plantegen des de Promoció del Transport Públic és fer una nova parada o una nova línia per crear un accés al Cosmocaixa, ja que es tracta d’un punt que rep una important afluència de visitants.

Per la seva banda, Mercedes Vidal, regidora de Mobilitat, ha explicat que l’Ajuntament segueix treballant en el projecte però recorda que ja es va avisar que “l’aturada seria de 2 anys com a mínim”. Vidal, que recorda que durant l’any passat es va “planificar i començar a executar les obres de la cotxera”, ha anunciat que el projecte ferroviari del recorregut es licitarà al març. El PDeCAT, en canvi, considera que la recuperació del servei està paralitzada.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram