Els principals eixos comercials de proximitat de la ciutat són territori gairebé inhòspit per a les botigues de les grans cadenes i franquícies. Així ho constata l’estudi ‘Activitat comercial i ecosistema dels eixos de proximitat de Barcelona’, presentat recentment per la Fundació Barcelona Comerç, que conclou que només un 4% de les botigues d’aquests eixos són de grans cadenes.

En el cas de l’Eix Sarrià i Barnavasi, tots dos eixos se situen en unes xifres molt similars a la mitjana de la ciutat. En el cas de Barnavasi, la presència de botigues de grans cadenes és del 3,97%, mentre que a l’Eix Sarrià representen un 4,25%.

Segons el president de la Fundació Barcelona Comerç, Salva Vendrell, els eixos comercials, tot i aquests baixos percentatges, han guanyat “atractiu comercial” per a les grans cadenes. Per la seva banda, Carles Carrasco, investigador de l’Iese i un dels autors de l’estudi, considera que la penetració actual de les grans marques als eixos comercials no representa cap problema perquè aquests puguin mantenir la seva idiosincràsia i el seu “perfil propi”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram