La facturació dels botiguers ha baixat durant aquest primer trimestre. Foto: Arxiu

El petit comerç guanya adeptes als barris. La setmana passada es va presentar l’IcoB del primer trimestre d’enguany, un informe que fa ESADE a petició de la Fundació Barcelona Comerç sobre enquestes fetes a 660 botigues de la ciutat. El document destaca que en els primers mesos de l’any ha crescut el nombre de veïns que fan la compra al seu barri, que ha passat del 54,3% -en el mateix trimestre de l’any passat- al 57%. La resta de compradors vénen d’altres parts de la ciutat (17%), de l’àrea metropolitana (7%) i la resta són turistes (19%).

L’estudi assenyala que, tot i que l’escenari comercial de la ciutat “continua sense recuperar la vitalitat d’anys anteriors a la crisi”, algunes actituds de compradors “fan pensar” en una possible millora de la situació “a mitjà termini”. De moment, però, la situació és, segons l’IcoB, “d’atonia sostinguda”, ja que la facturació segueix en negatiu (-1%).

L’estudi, tanmateix, assegura que aquesta atonia “es trenca” durant campanyes com el Black Friday, el CiberMonday o Nadal, un fet que, segons l’IcoB, està afavorint “el domini de les polítiques d’ofertes i de descomptes”, les quals “no fan més que consolidar-se”. De fet, més de la meitat dels enquestats fa esforços per promocionar-se, com ara augmentar la publicitat i la comunicació, abaixar preus o millorar la decoració de la botiga. Segons Vicenç Gasca, president de la Fundació Barcelona Comerç, els comerciants “s’esforcen majoritàriament per la diversificació”, la qual té com a conseqüència “una major afluència de compradors a les botigues”.

L’estudi també confirma l’augment de vendes de les rebaixes que ja es va anunciar a mitjans de març, tot i que l’IcoB el limita al 0,12%.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram