La primera reunió de la taula es va fer el 8 de gener. Foto: Ajuntament

L’Ajuntament i les entitats comercials van constituir el passat 8 de gener la Taula de Nadal, que neix amb l’objectiu de preparar i repensar les activitats de la campanya del Nadal 2020. La nova taula té la funció d’aportar noves idees i donar resposta a les necessitats que plantegin els diferents sectors, especialment el dels comerciants de la ciutat.

La Taula de Nadal està formada per representants del consistori de les àrees de Promoció Econòmica, Comerç i Mercats, Cultura, Urbanisme i Turisme, a més de representants de les entitats de comerç com ara la Fundació Barcelona Comerç, Barcelona Oberta, Pimec Comerç, Foment de Treball, l’Associació Nacional de Grans Empreses de Distribució (ANGED) i Comertia.

Durant la primera reunió, el primer tinent d’alcaldia, Jaume Collboni, va afirmar que es comença “un camí per fer un model Barcelona de Nadal, que englobi la visió del comerç de proximitat i la nostra dimensió internacional”. Collboni va afegir que l’objectiu és “integrar comerç, turisme i cultura en una proposta ambiciosa per al Nadal de l’any vinent”.

Aquest Nadal la ciutat va organitzar més de 1.000 activitats repartides en els 73 barris de la ciutat. Des del consistori reivindiquen que aquesta passada campanya de Nadal ja es van incrementar el nombre de carrers il·luminats, sobretot al centre de la ciutat.