La sala d’actes de l’EMAV es va omplir a vessar el 9 de gener. Foto: Districte

La llarga transformació urbanística de tot el recinte de Can Batlló, tot i que ho fa amb lentitud, segueix avançant. El passat 9 de gener es va celebrar, a la sala d’actes de la nova Escola de Mitjans Audiovisuals (EMAV), una trobada entre diferents representants del Districte i l’Ajuntament i el veïnat per presentar el futur parc de Can Batlló.

El parc, que tindrà una extensió que ocupa gairebé la meitat ­–48.000 metres quadrats– de tot el recinte de Can Batlló, estarà format per diferents jardins, horts, zones de joc i de descans, espais per practicar esports ­–amb ‘skatepark’ inclòs–, zones d’aigua i una àrea per a gossos. Els càlculs de l’Ajuntament són licitar les obres al llarg d’aquest any per tal que puguin començar l’any que ve.

El disseny del parc neix dels diferents processos participatius que s’han fet en els últims anys, on els veïns han tingut una influència directa en el disseny. Tal com explica Enric Jara, històric integrant de la plataforma Can Batlló és pel Barri, “l’Ajuntament aplicarà els seus filtres però estem molt satisfets perquè el disseny del parc neix de la participació veïnal que hi ha hagut durant tots aquests anys”. Jara, que durant aquest mandat confia que la transformació de Can Batlló faci més passos endavant, explica que ara des de la plataforma estan esperant que se celebri una nova reunió de la taula de coordinació, formada per veïns i representants municipals, per començar a encarar més reformes que hi ha pendents. “Cal avançar amb els habitatges de protecció oficial, amb les naus que s’han d’arreglar, perquè ara estem una mica en precari pel que fa als espais per poder fer activitats, i amb la reforma de la nau central, on s’ha de fer l’arxiu municipal, tot i que això crec que quedarà per al següent mandat”, explica Jara.

CAL MAIOL
D’altra banda, qui segueix mostrant-se crític amb una de les novetats que implicarà el nou parc és el col·lectiu que s’oposa a la construcció del parc de recollida de residus viaris que es farà a sota Cal Maiol, on hi haurà el futur edifici de l’escola-institut de Can Batlló. Des de l’AFA de Cal Maiol denuncien que això implicarà “més de 100 camions de recollida de residus, compactadores i camions d’alt tonatge que transportaran els residus sota una escola pública”.