La Marina estarà millor amb la resta del districte. Foto: Ajuntament

La nova xarxa de bus de la ciutat estrenarà dilluns que ve quatre línies més, dues de les quals tindran una incidència directa al districte. Una d’elles, la que tindrà un impacte més gran, és la V5, que connectarà la Marina amb Pedralbes travessant tot Sants, Hostafrancs i la Bordeta. L’altra, la D40, unirà la plaça d’Espanya amb Nou Barris.

Així doncs, la nova línia V5 unirà la Marina de Port amb Pedralbes amb un recorregut de 14,7 quilòmetres de longitud. Els autobusos passaran cada vuit minuts en dies feiners des de les 7 del matí fins a les nou del vespre i amb una mica menys de freqüència en altres dies i horaris. D’altra banda, la nova D40 connectarà la plaça d’Espanya amb la via Favència de Nou Barris, en un recorregut de 21,8 quilòmetres que passa per cinc districtes de la ciutat. En aquest cas, els autobusos, que en alguns casos seran dobles i articulats, passaran cada set minuts en dies feiners entre les set del matí i les nou del vespre.

D’altra banda, a partir de dilluns deixarà de circular la línia 37, que va des de la Zona Franca fins a l’Hospital Clínic. A partir d’ara, l’autobús que arribarà al Clínic serà el 109, que fins ara es quedava a l’Estació de Sants. L’altra modificació a la xarxa d’autobusos del districte és la que té a veure amb el 91, que seguirà connectant la Bordeta amb el centre de la ciutat, però en lloc d’arribar fins al Palau de la Virreina es quedarà a Sant Antoni, davant del CAP Manso.

SATISFACCIÓ A MITGES
Per la seva banda, les entitats veïnals valoren de forma positiva la posada en marxa de la línia però també afirmen que té un aspecte negatiu. Abdó Florencio, de la Coordinadora de les Associacions de Veïns i Comerciants de la Marina afirma a Línia Sants que “totes les línies que arribin per generar proximitat entre els barris són positives però el recorregut de la V5 també provocarà una pèrdua molt important de places d’aparcament en un barri on no anem sobrats”. Florencio també es mostra crític amb l’Ajuntament per la “manca de participació veïnal que hi ha hagut a l’hora d’implementar la nova línia”.

Des de l’Ajuntament afirmen que aquesta ampliació de la nova xarxa de bus permetrà “unir barris que fins ara no estaven connectats”, al mateix temps que “aproparà la ciutadania als seus serveis públics de referència” i farà possible tenir “una xarxa de bus que permetrà travessar la ciutat amb recorreguts racionals i eficients”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram