S’ha donat un pas endavant en la transformació definitiva del recinte industrial de Can Batlló i Magòria. J. S.

Ja fa molts anys que se sap que l’antic recinte industrial de Can Batlló desapareixerà i s’obrirà al barri, però el projecte s’ha anat dilatant. Els veïns han amenaçat que si l’1 de juny del 2011 l’espai Can Batlló-Magòria continua tancat, i sense senyals d’iniciar-se la seva reforma, ocuparan el recinte pacíficament amb un acte lúdic. El compte enrera indica que falten 180 dies per al dia D.

Però aquest acte de rebel·lia, potser, no serà necessari, ja que l’Ajuntament de Barcelona ha donat aquesta setmana una empenta a tot el projecte de transformació, que podria ser definitiu per veure començar la reforma de Can Batlló-Magòria. El consistori ha aprovat el projecte d’urbanització de dues zones bàsiques per aquesta transformació: tot l’espai de la Magòria i els entorns de la nau principal del recinte industrial de Can Batlló.

“Estem molt contents perquè és un darrer pas que ens acosta encara més a l’inici de les obres”, explica la regidora del Districte, Imma Moraleda i recorda que fa dues setmanes es van iniciar les tasques per habilitar dins del recinte un aparcament provisional amb 142 places.

El projecte aprovat té un cost aproximat d’uns 6 milions d’euros. Malgrat l’elevat pressupost previst, es tracta només d’una part de tota la transformació de l’espai, el que permet fer-se a la idea de la magnitud de l’obra. Les tasques preveuen renovar tot l’espai, però en el cas de Can Batlló es mantindran alguns elements del seu passat industrial, com la nau central de l’antiga fàbrica i la seva xemeneia.

MAGÒRIA MARCA L’INICI

L’aprovació per reformar l’espai de Magòria, delimitat per la Gran Via i els carrers Mossèn Amadeu Oller, Corral i Moianès, és possiblement el primer pas important del projecte. Aquest sector està ocupat actualment pel camp de futbol, que els equips hauran de desallotjar per traslladar-se provisionalment al camp del car-rer Energia.

En aquest espai està previst construir-hi el nou camp de futbol, més modern i millorat. El centre cívic, que és l’edifici de l’antiga estació de ferrocarrils, es mantindrà, i al seu darrere s’hi crearà un espai verd. A més, a la façana del carrer Moianès i tocant als jardins de Celestina Vigneaux s’aixecarà el nou ambulatori de la Bordeta.

El projecte deixa en l’aire la ubicació d’altres equipaments, que encara s’han de consensuar i decidir.

UN PASSAT INDUSTRIAL

L’enorme recinte de Can Batlló s’estén des del carrer Mossén Amadeu Oller per tota la Gran Via fins a l’avinguda del Carrilet; una de les fàbriques tèxtils més destacades de la ciutat a finals del segle XIX. Amb el projecte de reforma dels entorns de la nau central de Can Batlló es vol respectar el seu passat industrial i, per tant, es rehabilitarà aquesta mateixa nau principal, que acollirà la seu del Departament de Medi Ambient i Habitatge, i es mantindran la xemeneia, la torre de l’aigua i la porta del carrer Constitució. A més, en aquesta zona de Can Batlló, s’hi crearà un parc de 4,7 hectàrees.

El projecte final de transformació de Can Batlló preveu, a més, la construcció de 1.656 habitatges, dels quals 471 seran de protecció oficial, i d’altres equipaments, com pot ser el futur Museu de l’Urbanisme.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram