La regidora Imma Moraleda (PSC) és una de les veteranes al govern municipal de Barcelona. Porta 15 anys treballant per la ciutat i, concretament, a Sants està des de fa set, dues legislatures senceres. En el darrer any, però, ha assumit més responsabilitats en el govern municipal.

Imma Moraleda, regidora del Districte de Sants-Montjuïc. Arxiu

Seguirà com a regidora del Districte si el PSC governa després de les eleccions?

A mi m’agrada molt el territori. És una feina dura, que implica molts sacrificis a nivell personal, però que et dóna moltes recompenses. Estic molt contenta a Sants, però estaré on el partit cregui convenient i, a qualsevol lloc, estaré feliç. El dia que no m’engresqui, ho deixaré. La política s’ha de fer amb vocació i una certa passió. El dia que una persona no s’ho passi bé fent política ha de marxar.

Quin balanç fa de les actuacions engegades en aquesta legislatura?

Estic contenta perquè s’han aconseguit fites que ens havíem proposat: la Llei de Barris dels barris de la Marina, les obres de la Línia 9 de metro, la cobertura de les vies, la reforma del casc antic de Sants que li ha retornat al centre del barri, al cor de Sants, la dignitat que tenia abans… I hem fet un esforç molt important en la construcció de noves escoles bressol. Considerem que són un recurs formatiu per als infants, però també una eina econòmica per a la ciutat.

En quin sentit?

Som una ciutat que encara avui genera llocs de treball i necessitem que les dones i els homes en edat de tenir criatures puguin compaginar la seva vida personal amb el mercat laboral. Per això, aquest any hem estrenat 10 escoles bressol a tota la ciutat, però l’any vinent n’inaugurarem fins a 30. Cobrirem pràcticament el 85% de la demanda que tenim

Hi ha grans projectes a la vista. Un que s’ha desencallat és la reforma de Can Batlló.

Sí, tot just s’ha acabat la reparcelació de Magòria, un tràmit que era indispensable per al desenvolupament del projecte. La primera assignatura del nou govern de la Generalitat és a on construirà l’ambulatori de la Bordeta. Aquesta és la meva pregunta al nou president de la Generalitat.

Creu que el canvi de color del govern català retardarà algun projecte a Sants?

Només espero que el nou govern de la Generalitat no sigui tan nefast per a Barcelona com ho ha estat l’oposició. Desitjo que no ens posin pals a les rodes en temes d’interés general, com ho ha fet l’oposició a l’Ajuntament, i que es mantinguin els compromisos signats i no es trenquin. I el primer d’ells és l’ambulatori de la Bordeta, que ja està redactat i només falta licitar. El CAP i la Línia 9 del metro són vitals.

Què representen per a la Bordeta totes aquestes reformes?

Necessita créixer en nombre d’habitants, ja que té una baixa densitat de població i això provoca que, per exemple, el seu comerç sigui feble. És un dels últims barris que transforma el seu passat industrial per l’economia de serveis. També ens interessa convertir-ho en un pol d’atracció de la ciutat, per això vam acordar ubicar-hi una Conselleria i el Museu de l’Urbanisme.

Una altra zona del Districte que canviarà és la muntanya de Montjuïc.

Tenim la gran oportunitat de repensar entre tots plegats com volem que sigui aquest gran parc urbà. Volem ampliar el verd, restringir el trànsit i acostar Montjuïc als barcelonins. No creixerà en equipaments ni tampoc en sòl habitable, és a dir que no es construiran més residències, hotels ni habitatges. De fet, tal com s’esgotin les concessions, anirem reduint els equipaments.

Quins desapareixeran?

Per posar uns exemples, s’ha de buscar una ubicació definitiva per traslladar la zona d’escalada de la Foixarda o el Tir Olímpic.

Un eix destacat durant la legislatura ha estat el Paral·lel.

Tenim l’objectiu de convertir l’avinguda del Paral·lel en el gran passeig de la cultura barcelonina, que sigui l’eix cultural de la ciutat. Ha estat una injecció de moral veure com s’obrien l’Artèria Paral·lel i el Molino. Intentarem consolidar l’avinguda amb propostes engrescadores, com la celebració del Carnestoltes o l’extensió de la Nit Blanca al barri del Poble Sec.

S’ha plantejat la restricció del trànsit al Paral·lel?

Més que una restricció, s’ha de reflexionar sobre la funció de l’avinguda dins de la trama de la ciutat. Com s’ha de distribuir el trànsit i quin paper ha de tenir el Paral·lel.

Un altre eix del Districte és el passeig de Zona Franca. Quan s’iniciarà la seva reforma?

La remodelació del passeig requereix, per una banda, d’acabar la Línia 9 del metro i, per l’altra, del desenvolupament del barri de la Marina del Prat Vermell. Per tant, tal com aquests projectes avancin, nosaltres anirem repensant la remodelació del passeig de la Zona Franca. Si tot va bé i al 2012 tenim metro a la Zona Franca, serà el moment d’abordar les obres del passeig.

En quin estat es troba la reforma de l’Estació de Sants?

Ara per ara, està pendent de trobar el fons per a la inversió. A mi, sincerament, no m’interessa tant l’ampliació de l’Estació com la renovació de l’estació d’autobusos i els seus entorns. És bàsic que l’estació d’autobusos estigui ben conectada i ben dotada. El que està clar és que, si les obres a l’Estació s’han de retardar molt més, reclamarem que es restitueixi el carril i la vorera a tocar del parc de l’Espanya Industrial, perquè a nivell de trànsit, sobretot, sigui més fluïd. Amb el temps ens hem acostumat a veure-ho tallat, però és un espai amb molta amplitud, que no gaudim, i que s’haurà de restituïr.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram