Els veïns demanen des de fa temps l’arribada del metro. Foto: Twitter

Els veïns de la Marina veuen “insuficient” la proposta de Barcelona en Comú i ERC anunciada fa dues setmanes que aposta per desbloquejar un tram de la L10 del metro per tal que arribi fins a la Zona Franca amb la promesa d’inaugurar l’estació que donarà servei al barri de la Marina del Prat Vermell.

Antoni Guillen, president de la Unió d’Entitats de la Marina, afirma a Línia Sants que “no estem d’acord amb aquesta proposta perquè és la mateixa que ja havia plantejat CiU i ja vam dir que era insuficient”. Guillen afegeix que “obrir només una estació no assoleix els mínims i podria dividir el barri. La línia ha de ser completa i demanem un calendari d’execució”.

Deixant de banda la valoració de Guillen, l’aposta del govern i ERC topa amb un altre problema. I és que, suposant que es vulgués tirar endavant amb una partida “d’entre 30 i 40 milions” -així ho va anunciar el republicà Alfred Bosch- la realitat del projecte indica que el cost real de les obres pendents multiplica aquesta quantitat i una obertura per fases encara podria ser més cara.

A aquesta complicada realitat cal afegir-hi que hauria de ser la Generalitat -les obres són competència seva- qui comencés les obres per posteriorment retornar els diners al consistori. És aquí on apareix la figura del conseller en funcions de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, que recentment ha deixat clara la seva posició: “Si es vol anticipar alguna actuació, s’haurà de veure qui i com la paga”.

Així doncs, sembla que els veïns de la Maria, malauradament per ells, encara hauran d’esperar per veure com la seva reivindicació es fa realitat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram