Nens mercat Barcelona

Foto: Ajuntament

Els programes educatius dels mercats de Barcelona s’han reprès amb l’inici del nou curs escolar. L’Institut de Mercats Municipals de Barcelona (IMMB) proposa visites a les parades, projectes d’aprenentatge i serveis destinats a grans i petits, i fins i tot un joc d’habilitat mental que està triomfant arreu del país, malgrat les restriccions de l’últim any que n’han limitat l’expansió: un Scape Room.

Pel que fa a aquesta última iniciativa, l’IMMB proposa un repte als més petits, que hauran de recórrer els diferents mercats de Barcelona amb una missió molt clara: trobar l’únic rellotge que encara funciona als mercats i evitar el caos. Es tracta, això sí, d’una activitat virtual destinada a infants d’entre 7 i 9 anys i a la qual es pot accedir a través del web de l’IMMB.

Per altra banda, les visites als mercats es reprenen a partir del programa Menjo sa i sostenible, de mercat, tot un clàssic dels mercats de la ciutat que enguany fa 12 anys que està en marxa. Consisteix en visites de grups d’infants als mercats per tal d’acostar-los a una alimentació saludable basada en els productes de proximitat que es poden trobar a les parades dels comerciants. Alhora, els petits es familiaritzen amb els productes de mercat, fet que ajuda a crear una imatge positiva d’aquests equipaments com a espais on anar a fer la compra.

Les activitats proposades durant les visites consisteixen des d’un conte explicat als menuts fins a l’elaboració de menús sans o aprendre a elaborar una llista de la compra.

Tanmateix, els més petits no són els únics que podran conèixer a fons els mercats, ja que també han tornat els projectes d’aprenentatge i servei (ApS), adreçats a estudiants d’ESO i Batxillerat i que es divideixen en dos: Mercats per la porta gran, dedicat als més adults, i Menja’t el món, destinat a persones que acabin d’arribar a la ciutat.

Integració

Aquests projectes, que es porten a terme en col·laboració amb les diferents entitats dels barris, tenen com a objectiu que els joves detectin les necessitats dels nouvinguts i generin un servei que respongui a ells, convertint els mercats, d’aquesta manera, en un espai d’inclusió i connexió dins dels districtes. L’IMMB promou aquesta activitat des de fa un parell d’anys.