Diverses persones treballant amb un ordinador.

La tecnologia i la digitalització estan modificant els hàbits de consum. Foto: Ajuntament

La pandèmia ha accelerat la necessitat d’implementar definitivament la digitalització a milers de comerços, tant a grans empreses com a petits establiments.

La tecnologia i la digitalització estan modificant els hàbits de consum i les relacions comercials amb la clientela. Per això, el petit comerç ha de seguir fent passos endavant en aquest sentit, optant per plataformes digitals de comerç i serveis.

Conscient d’aquesta necessitat, Barcelona Activa, a través de Cibernàrium, el seu servei de formació i capacitació tecnològica, ha posat en marxa un catàleg de formació online per al comerç i la restauració. Amb aquests cursos gratuïts es vol impulsar l’aprenentatge en la gestió, incorporant processos de transformació digital i utilitzant eines i estratègies comercials a internet, perquè així els comerciants es puguin donar a conèixer, incrementin les vendes i fidelitzin la seva clientela.

Els comerciants i paradistes que hi estiguin interessats ja s’hi poden inscriure a través de Barcelona Activa. De moment, hi ha més de 50 cursos online disponibles que busquen potenciar el negoci físic i digital del petit comerç, posicionant correctament les seves pàgines web i millorant la comunicació des de les xarxes socials.