Un moment de la presentació del projecte. Foto: Ajuntament

La botiga en línia dels comerços de proximitat, BCNMarket, ja té més de 1.200 botigues que en formen part, tot i que encara no ha començat a funcionar. Està previst que ho faci a partir del pròxim mes de setembre.

El projecte l’impulsen l’Ajuntament juntament amb la Fundació Barcelona Comerç, Barcelona Oberta i el Gremi de Restauració, i l’objectiu és que després de l’estiu ja hi hagi uns 2.000 negocis adherits, cosa que significaria aproximadament el 10% del teixit comercial de la ciutat.

Així doncs, aquesta plataforma permetrà que el comerç dels barris tingui una nova eina per competir contra els gegants electrònics del comerç, quelcom imprescindible a causa de la transformació que està vivint el món del comerç en els darrers anys.

Tots els comerciants que s’adhereixen a la plataforma ho poden fer a través de dues modalitats: de manera gratuïta o pagant una quota d’entre vuit i dotze euros en funció de si és establiment associat a un eix comercial o no ho és. L’opció d’inscripció en què es paga ofereix la funcionalitat de venda en línia, entrega a domicili, suport tècnic personalitzat per ajudar a gestionar el seu espai a la pàgina i el tractament del contingut.