La Bodega Montferry és un dels locals de moda. Foto: Línia Sants

D.O. Sants. Aquest és el nom del nou grup que han creat diversos restaurants de Sants i els barris veïns amb un objectiu molt clar: superar l’actual moment de crisi a través de la col·laboració i el suport mutu i reivindicar la gran oferta gastronòmica santsenca. Al darrere del projecte hi ha noms com el de Sants Es Crema, la Bodega Montferry, el Petit Pau, La Perla Negra, el Terra d’Escudella, La Mestressa, Vermut i a la Gàbia o La Clote, entre altres.

Els impulsors del projecte expliquen que la idea de treballar en xarxa busca “reflectir i projectar la riquesa gastronòmica” santsenca, especialment en un moment delicat a causa de la pandèmia. El seu primer objectiu, afegeixen, és “atraure el públic local”. “Som comerç de proximitat i com a tal ens hem de reivindicar”, argumenten. En paral·lel, es marquen fites més ambicioses, ja que també volen ser “un pol d’atracció gastronòmica potent on es pugui triar i remenar entre bars i restaurants”.

ACTIVITATS QUAN ES PUGUI
Per tal de dinamitzar els bars i restaurants, i altres negocis que puguin estar relacionats amb la restauració, D.O. Sants vol organitzar activitats quan la situació sanitària ho permeti. “Hem pensat en unes jornades gastronòmiques, una ruta de bars i restaurants per grups…”, afirma Marc Miñarro, propietari de la Bodega Montferry. Miñarro afegeix que busquen que els negocis que s’hi han implicat funcionin una mica amb la idea de l’economia circular. “El moment és molt complicat i ens hem d’ajudar entre tots”, afirma. Una altra idea que tiraran endavant és la de fer alguna cosa de màrqueting, com ara samarretes de promoció.