Els vianants passegen a la fira. Foto: Twitter (@CreuCobertaShop)

La Fira d’Arts Escèniques organitzada per l’Eix Comercial Creu Coberta va omplir el carrer de Sants i la Creu Coberta de comerç, artesania, música, dansa i teatre el cap de setmana passat. L’esdeveniment va incloure una programació diversa que va tenir com a objectiu potenciar el binomi comerç-cultura, dos dels sectors més afectats per l’actual crisi. Part del protagonisme va ser per a dos dels guanyadors dels Premis Sants-Montjuïc d’enguany: l’Escola de Música Jam Session, que va fer diferents actuacions els dos dies, i les visites guiades ‘Visita a la botiga de l’àvia’. A banda, també van formar part del cartell l’escola de dansa La Fàbrica de Somnis, de Sònia Alonso, l’escola de circ La Colombina i l’Associació de Músics del Metro.

Des de l’Associació valoren de forma molt positiva el funcionament de la fira que, en determinats moments, va tenir una afluència d’entre 8.000 i 9.000 persones per hora. “Va ser un èxit i ja ens demanen la següent. Tot i això, vam trobar a faltar un visitant habitual de les fires: el turisme. És un client que compra i gasta molt”, assegura Lluís Llanas, president de l’Associació de Comerciants de la Creu Coberta.

Des de l’associació expliquen que actualment hi ha una represa del comerç que encara no significa una recuperació, tot i que l’impacte de la crisi és menor al del centre de la ciutat. “El comerç és un dels agents que estructuren les ciutats de proximitat. Comencem una nova etapa amb molts aprenentatges, però amb un llast econòmic important”, conclou Llanas.