A Sants, fins ara ja s’han adherit 27 botigues a la iniciativa. Foto: Arxiu

Digitalitzar i posicionar millor a Google els comerços barcelonins. Aquest és l’objectiu que s’ha marcat l’Ajuntament amb el projecte Comerç a la xarxa, una iniciativa on col·labora també la Fundació Barcelona Comerç. En aquest sentit, dos eixos comercials del districte, Sants Establiments Units i Creu Coberta, van començar a implementar el projecte en el seu territori fa poc menys d’un mes. Fins ara, 27 comerços de la zona ja s’han adherit a aquesta iniciativa que el consistori vol que s’estengui per tota Barcelona en els pròxims dos anys.

L’Ajuntament espera que de cara al 2016 prop de 4.000 comerços de la resta d’eixos de la ciutat estiguin geolocalitzats al buscador Google perquè hi puguin tenir una fitxa pròpia al cercador. “Volem augmentar la competitivitat d’aquest comerç i convertir-lo en un aparador virtual de gran abast ciutadà, fàcilment accessible i conegut pels nostres residents i també per atraure el turisme”, va explicar la tinent d’alcalde d’Economia, Empresa i Ocupació, Sònia Recasens, durant la presentació de la iniciativa. Recasens també va destacar que a l’Estat, el 95% de les cerques d’informació es fan a través de Google.

L’Ajuntament té previst dedicar a la iniciativa uns 600.000 euros. Aquest programa s’inspira en el que va posar en marxa l’Eix Sarrià fa un parell d’anys i que va ajudar a millorar el posicionament online d’algunes botigues.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram