La iniciativa es va presentar el 7 de juliol. Foto: Creu Coberta

El comerç de proximitat de la ciutat viu un moment de transformació que implica la seva digitalització. En aquesta línia, el passat 7 de juliol va tenir lloc la presentació del projecte ‘Dades x Comerç’, una iniciativa innovadora que té com a objectiu impulsar diferents eines digitals per enfortir el comerç local amb la implicació dels mateixos comerciants.

Principalment, ‘Dades x Comerç’ aposta per aprofitar tota la quantitat de dades que generen els negocis per tal que aquestes es puguin fer servir de forma estratègica. Al seu web es generen tota una sèrie de visualitzacions interactives basades en dades obertes que mostren informació rellevant, de forma estructurada, als comerços per tal que aquests puguin prendre les millors decisions per al seu negoci.

El projecte l’impulsen l’Ajuntament juntament amb l’entitat Iniciativa Barcelona Open Data, una organització dedicada a l’ús de les dades obertes per a la innovació social. Formen part del projecte cinc eixos comercials, que són l’Eix Sant Andreu, Mirall de Pedralbes, La Marina, Unió de comerciants Fabra Centre i Eix Clot, tot i que està previst que se n’hi afegeixin més.

De fet, aquest és el cas de Creu Coberta, que en els pròxims mesos s’afegirà a la iniciativa. Des de l’eix comercial afirmen que “és un projecte important que generarà un conjunt de dades obertes del retail”.

D’altra banda, Creu Coberta va rebre el mateix 7 de juliol la visita del director general del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya, Jordi Torrades.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram