Foto: Joan Riedweg

El sector del comerç de proximitat, el turisme, l’hostaleria i restauració viurem unes setmanes molt complicades. Podem arribar a l’extrem de ser obligats a tancar uns dies, com està passant a Itàlia. Al comerç, sector molt castigat per tot allò que s’esdevé a la nostra societat, pot ser que ens fem la pregunta habitual: I a mi, qui m’ho paga tot això?

L’esforç que es demana és extraordinari. Però entenem que les mesures sanitàries, en una societat desenvolupada, són prioritàries. És responsabilitat de cadascú prendre mesures de contenció, i una decisió pròpia fins a aquest moment. Però és una decisió que hem de prendre amb responsabilitat vers el nostre entorn, el barri, el veïnat. Si no és per un obligat tancament, serà per una baixada de les vendes i una crisi de consum de tot allò que no és imprescindible. Oci. Restauració. Regals. Roba. Objectes per la llar. Etcètera.

Aquest mes hi perdrem diners. N’hi haurà que, lamentablement, hi perdran més. Fins i tot la vida. Com més aviat ho assumim, millor. I a la vegada que ens hem d’autoimposar unes mesures eficients per fer front a la crisi, també hem de demanar a l’administració que siguin estrictament les necessàries. I han de ser les que exigeixi la situació.

Preparem-nos, ja, per al moment de tornar al ple rendiment després d’aquesta crisi.Que haurà de ser en quinze dies, tres setmanes o un mes. Però serà. I hem de tenir el cap fred, i el coratge per a demanar a les nostres administracions públiques el mateix compromís i esforç que ara fem plegats.

A Creu Coberta necessitarem el compromís de les administracions:
– Difusió extraordinària per part de l’Ajuntament de la Mostra de Comerç de primavera, el 25 d’abril, si ja han passat les mesures restrictives, i de la Fira del Circ, el 6 i 7 de juny.
– Període de carència de les taxes de les terrasses de restaurants i bars i deducció del percentatge corresponent si es decreta el tancament.
– La suspensió de totes les taxes que alleugereixin la pressió fiscal al comerç, així com la deducció de percentatges segons temps de tancament, revisió de mòduls, etcètera.
– Destinació de la taxa turística municipal a mesures de promoció del comerç de proximitat als eixos comercials.
– Visibilització de l’eix Creu Coberta des de Plaça Espanya durant la campanya turística d’estiu amb rètol, plafons, publicitat i opis.
– Una campanya de sensibilització municipal a tots els nivells, positiva, atrevida, compromesa, amb el comerç de proximitat vers tots els veïns.
– Aprofitar els dies d’Obrim Carrers perquè el comerç sigui protagonista dels eixos, per a poder instal·lar-hi terrasses aprofitant el bon temps, perquè el comerç que ho desitgi surti al carrer i eliminar-ne la prohibició de venda directa.

El carrer sempre serà nostre. De tots. Dels que el cuidem.

Cuidem-nos ara i preparem el retorn, encara que no hàgim marxat mai.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram