Portal de l'Àngel

El Portal de l’Àngel, una de les grans zones comercials. Foto: M. Casado/ACN

Un estudi de la consultora Laborde Marcet assegura que els comerços ubicats en carrers de vianants facturen un 30% més. El mateix estudi conclou que la conversió en zona de vianants de les principals vies comercials afavoreix el consum a peu de carrer, provocant que els locals ubicats en aquests llocs augmentin el seu valor fins a un 20%.

La directora de Retail & High Street de Laborde Marcet, Ángela Sánchez, assegura que “és evident que fer els carrers més atractius pel vianant fomenta el consum i repercuteix positivament en la facturació dels negocis”. Segons Sánchez, el model urbanístic de les ciutats del futur, que posa el vianant al centre, “enfortirà de manera indirecta el mercat del ‘retail’ perquè la compra a les botigues físiques i l’experiència del client conviuran de manera sinèrgica amb l’ús cada dia més consolidat del comerç electrònic”.

En el cas de Barcelona, l’aposta perquè els vianants guanyin espai és clara. En els últims temps s’han fet reformes en carrers com ara Pelai, la ronda Universitat o la que ja va impulsar en el seu moment el govern Trias en un tram de la Diagonal, al mateix temps que ha crescut l’aposta per les superilles, amb el projecte estrella que hi ha previst a l’Eixample.