El consistori ha cedit i encendrà els llums de Nadal abans. Fotos: Ajuntament

Marxa enrere de l’Ajuntament. Si la setmana passada el comissionat de Comerç, Miquel Ortega, acompanyat del tinent d’alcalde d’Economia, Gerardo Pissarello, va anunciar que la ciutat no veuria encesos els llums de Nadal fins a l’1 de desembre, ara aquesta data s’ha avançat. Finalment, la ciutat donarà la benvinguda al Nadal el 27 de novembre.

Un canvi de data que respon a la pressió del sector comercial després de la decisió municipal d’endarrerir l’encesa dels llums fins a l’1 de desembre. “La data proposada no s’adequa a les necessitats del sector”, resava un comunicat conjunt emès la setmana passada per les associacions comercials –entre elles la Fundació Barcelona Comerç, la Confederació de Comerç de Catalunya i Barcelona Oberta–. 

Una setmana més tard, el consistori ha hagut de cedir i ha decidit fixar la data d’encesa del Nadal per al dia 27 de novembre. De totes maneres, segueix insistint en el fet que enguany els llums “s’endarrereixen respecte d’anys anteriors” i remarca que responen a la petició dels botiguers per tenir enllumenat nadalenc durant el Black Friday, el mateix dia 27, una jornada de descomptes importada dels països anglosaxons.

Per la seva banda, els comerciants barcelonins han donat per bona la nova data del 27 de novembre en un comunicat on també anuncien la creació de la Taula del Comerç, un ens que ha de servir de “fòrum de debat” per tractar totes les qüestions que afecten el sector.

PRESENTEN EL FULL DE RUTA
L’anunci inicial de l’1 de desembre com a data d’encesa dels llums de Nadal es va fer la setmana passada durant la presentació del full de ruta del govern municipal, de la mà d’Ortega i Pissarello, per al petit comerç.

Una de les principals mesures que vol impulsar l’Ajuntament durant aquest mandat és la creació d’un pla de xoc, dotat amb 150.000 euros, per promocionar l’activitat comercial als 11 barris de Barcelona més afectats per la crisi econòmica i intentar reduir l’efecte de la “persiana abaixada” amb activitats de dinamització i la promoció dels productes de proximitat.

El nou govern també aposta pel “comerç sostenible” i per reforçar el vincle entre la ciutadania i el petit comerç. A més, es dotarà amb 72.600 euros l’elaboració d’un cens actualitzat de botigues de la ciutat, previst per al primer trimestre de 2016. La informació d’aquest informe es posarà a disposició dels ciutadans i comerciants.

Segons l’Ajuntament, aquest full de ruta municipal busca “revitalitzar” el sector i aconseguir impulsar l’ocupació. El temps diràs si ho aconseguirà.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram