El Carrer de Sants té una gran vitalitat comercial. Foto: FBC

L’estudi ‘Activitat comercial i ecosistema dels eixos de proximitat de Barcelona’, presentat recentment per la Fundació Barcelona Comerç, situa el Carrer de Sants i Creu Coberta com dos dels eixos comercials referents de la ciutat.

L’estudi, el primer que es realitza a una escala tan gran en l’àmbit dels 21 eixos comercials que Barcelona Comerç té a la ciutat, conclou que el Carrer de Sants és un dels eixos “amb major vitalitat de la ciutat”, ja que la seva “centralitat històrica” provoca que tingui una “ocupació gairebé completa”, ja que el 97,3% dels seus locals (315) estan ocupats i només n’hi ha 9 de buits.

Una altra de les xifres positives que mostra l’estudi és la capacitat d’atracció que el Carrer de Sants té per les marques de grans cadenes. De fet, és el segon eix de la ciutat amb una presència més alta d’aquest tipus de botigues, que representen un 9,2% de l’oferta comercial. Al conjunt de la ciutat la xifra mitjana és d’un 4%. Segons el president de la Fundació Barcelona Comerç, Salva Vendrell, els eixos comercials, tot i aquests baixos percentatges, han guanyat “atractiu comercial” per a les grans cadenes. Per tot plegat, l’estudi defineix el Carrer de Sants com un dels eixos amb millors indicadors de l’Estat.

D’altra banda, pel que fa a Creu Coberta, l’estudi de la Fundació destaca que és un eix amb “gairebé 500 locals actius”, la majoria dels quals concentrats en els sectors dels serveis comercials.

De fet, Creu Coberta és l’eix de la ciutat que té més establiments comercials per cada 100 habitants. Concretament, en té sis, mentre que la mitjana de la ciutat és de 3,97.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram