Mercat de Barcelona

Es comptabilitzen els caps de les persones presents a l’equipament. Foto: Ajuntament

L’Ajuntament ha col·locat càmeres per gestionar els aforaments a 39 mercats de la xarxa municipal. Els aparells, situats al sostre de les zones d’accés, donen resposta a les necessitats generades per la pandèmia sense vulnerar el dret a la intimitat, ja que no enfoquen les cares. Es comptabilitzen els caps de les persones presents a l’equipament i es mostren en una pantalla tant l’aforament màxim com el nombre de persones que hi ha a l’interior en temps real per saber si s’hi pot accedir o no.

A més de facilitar la supervisió i la gestió dels fluxos de persones, la iniciativa permet disposar de dades dels accessos per quantificar l’impacte dels mercats municipals als barris i la distribució horària de les visites als diferents espais. Aquestes dades són la base per poder adequar després el funcionament de cada equipament a les necessitats i al ritme d’afluència de la seva clientela.

La instal·lació, de fet, va començar l’estiu passat amb una prova pilot als mercats de Sants, Sarrià, l’Abaceria Central i els Encants de Bellcaire per comprovar-ne la idoneïtat. Des d’aleshores, l’actuació s’ha estès a 35 mercats més, amb una inversió de 678.640 euros. La tecnologia emprada correspon a Hikvision i es gestiona amb un sistema molt intuïtiu amb un software centralitzat.

Procés de digitalització

El desplegament de la xarxa de pantalles i microordinadors, en aquest cas per a l’emissió d’informació de productes i serveis, i la instal·lació de càmeres són dues de les actuacions previstes en el Pla de digitalització dels mercats.

La iniciativa, que s’inscriu en el Pla estratègic 2015-2025, dona resposta a les noves necessitats dels clients i de les clientes per mantenir el model de xarxa de mercats que ha fet de Barcelona un referent per a altres ciutats.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram