Anava cap al Consell de barri del districte de Sant Genís (el meu barri) quan em vaig començar a trobar malament. Davant del dubte, vaig trucar al 112 i els metges em van aconsellar que marxés cap a casa. No volia passar a la història com la regidora que havia passat el virus als seus veïns i veïnes. Al cap d’unes hores, telefònicament em van dir que millor que no sortís durant 15 dies perquè una de les persones amb les quals  havia estat reunida dilluns havia donat positiu a la prova de coronavirus. Al cap de quatre dies ja em trobava bé, però calia respectar l’aïllament.

El pitjor és que als meus fills i al meu marit també els van confinar. Així que com a molts veïns i veïnes vam començar a practicar el #emquedoacasa. Hem establert rutines familiars que ens ajuden a la convivència. Ens repartim els horaris de neteja, planxa i dinar. L’anècdota és que els meus fills volen baixar les escombraries com mai ho havien fet…

Per sort a l’Ajuntament estava prevista la situació i ha estat molt fàcil des de casa fer el seguiment de tot i treballar molt per procurar que els serveis essencials funcionin amb normalitat. Em passo hores a l’ordinador amb vídeo conferències amb TMB, l’equip de mobilitat, el taxi i amb l’equip del districte. La meva família ha descobert quina és la feina d’una regidora…

A les 6 del matí començo amb les incidències al transport públic, i aquí vull destacar la gran feina dels treballadors i treballadores de TMB en un moment d’incerteses. A aquella hora em connecto amb l’equip de direcció i anem posant en marxa les mesures d’urgència que ens calen. Hem de fer canvis ràpids per donar el servei adequat. No és fàcil, però el compromís tant dels treballadors com de la gent ens facilita la feina.

Amb l’equip de mobilitat de l’Ajuntament anem prenent decisions des de la immediatesa. Hem hagut de canviar ràpidament de mentalitat respecte normatives de ciutat per garantir els serveis essencials: canviar les normes de càrrega i descàrrega, eliminar les multes a la zona blava i verda, tancar el bicing… Agraeixo la gran feina de l’equip perquè en un moment en el qual la ciutat necessitava adaptar-se han fet un gran esforç, malgrat les dificultats.

El taxi també està entre les meves prioritats, garantir el servei sense posar en risc la salut dels treballadors. No és fàcil, són també un servei essencial molt necessari per a la mobilitat. Ens estem coordinant amb la Generalitat i, malgrat la situació canviant, hem anat parlant amb el sector i apliquem noves mesures a mesura que la crisi avança.

I per descomptat, els veïns d’Horta-Guinardó han estat una de les meves principals preocupacions: seguir el seu dia a dia, que ningú que tingui un problema quedi desatès… Els treballadors i treballadores del districte han estat al peu del canó assegurant la neteja, l’atenció a la gent gran, la Guàrdia Urbana, el manteniment urgent. Les associacions de veïns i de veïnes i les xarxes socials ens han ajudat molt amb la feina per poder fer les coses millor.

Vull agrair l’esforç de les xarxes solidàries, la gent que als grups de Facebook s’ocupa d’entretenir les persones que estan a casa, les empreses que han ofert de forma altruista els seus serveis. I, sobretot, moltes gràcies als veïns i veïnes que han practicat l’#emquedoacasa.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram