Línia Sant Martí arriba avui a les 150 edicions com a referent informatiu al districte. La capçalera, fundada l’any 2010, revalida la seva presència territorial i es confirma com la publicació local de referència a Sant Martí, amb una tirada de 9.667 exemplars mensuals auditats per OJD-PGD.

Coincidint amb aquesta efemèride, el Grup Comunicació 21, editor de la capçalera, ha volgut destacar que Línia Sant Martí és una eina de cohesió territorial. “Democratitza l’espai mediàtic perquè arriba a tots els barris”, afirma. En aquesta línia, l’editora detalla que “Línia Sant Martí aposta clarament pel format paper”, si bé “sense descuidar les xarxes”.

De fet, recorda que l’última Enquesta de Serveis Municipals de l’Ajuntament va deixar xifres destacables de consum de diaris en paper gratuïts arreu de la ciutat. De la població que llegeix mitjans diàriament (el 57,4%), a Sant Martí un 8,6% assegura que llegeix premsa impresa gratuïta, segment que ocupa majoritàriament Línia Sant Martí, tenint en compte l’escassa –i en alguns barris nul·la– presència de 20 Minutos al districte. I és que Línia Sant Martí està fent un esforç per arribar a barris com el Besòs i el Maresme que estan en clar procés d’emergència mediàtica.

Davant d’això, l’editora lamenta la poca atenció que en els últims anys ha patit la premsa de proximitat en general i Línia Sant Martí en particular, tant per part del Districte com de l’Ajuntament. Per exemplificar-ho, recorda que les publicacions de proximitat només van rebre un 1,56% de la publicitat del consistori el 2018. Concretament, Línia Sant Martí va rebre 5.727 euros, mentre que el Grup Godó, amb La Vanguardia al capdavant, es va emportar un terç de la inversió: 3 milions d’euros. Una situació que contrasta amb el discurs dels comuns, que deien que volien “afavorir” la premsa de proximitat.