
El conjunt de la Verneda supera per 2-0 l’FC Pirinaica, en un partit èpic, i ja és nou equip de la Lliga Elit. Foto: CE Júpiter
Un dels grans regals que reben els esportistes al llarg de la seva carrera són les fotos que els fan durant la competició. Imatges que, sobretot quan es retirin, els convidaran a rememorar, encara més, què van sentir mentre lluitaven pels seus somnis. Potser Sergi Monsó (1995) emmarcarà la fotografia que va publicar a X —antic Twitter— el seu CE Júpiter en l’últim sospir del passat 15 de juny.
A l’escena, el davanter hi apareix amb els ulls tancats i està a punt de córrer com un boig per celebrar el seu gol més especial, el de l’ascens a Lliga Elit del conjunt gris-i-grana. És l’acció que desequilibra una eliminatòria igualada contra l’FC Pirinaica (2-0) i un partit de tornada ple de girs de guió, èpica i polèmica, en un Camp de Futbol Municipal Júpiter-la Verneda amb 3.072 espectadors i dues invasions de camp.
Iker Vaquera llença una falta i el control amb el pit d’Adrià Bassols és una gran assistència per a Monsó, que remata amb la cama esquerra. “Veient el minut que era —el 95—, penses: ‘Ja tenim l’ascens que mereixem el club, l’afició, els amics, les famílies, el cos tècnic i els jugadors’. Ha sigut un gol de tots”, comparteix Monsó a En joc ràdio, de La Xarxa. El davanter no sabia si podria jugar el partit perquè la seva dona havia sortit de comptes dos dies abans.
Sergi Monsó, just després de marcar el gol de l’ascens. Foto: CE Júpiter
L’expulsió de Denver
Monsó ha estat ben a prop de marcar a l’inici del matx, quan ha picat amb habilitat la pilota, que ha colpejat el travesser. La rèplica dels visitants és un altre xut al pal, de Kenneth. Passen moltes coses després: l’expulsió, per doble groga, de Denver, que fa caure —llençant-se a la gespa amb el cos— Dani Sánchez, que en la primera ocasió de la segona part empata l’eliminatòria amb una rematada de cap, després d’un centre d’Adrià Barón. Més endavant, Monsó falla una rematada al primer toc davant el porter Dani i no desaprofita la tercera oportunitat per fer el 2-0. Just després, hi ha la primera invasió de camp.
L’àrbitre atura el partit 20 minuts, fins que no s’identifica la persona que l’ha amenaçat. Alguns aficionats visitants llencen a terra les tanques que hi ha al Camp de Futbol Municipal Júpiter-la Verneda.
Són moments calents i incerts. L’FC Pirinaica veu la invasió de camp com una provocació i es planteja retirar-se d’un partit que, finalment, es reprèn. Quan l’àrbitre xiula el final, la grada torna a unir-se amb els jugadors locals i, junts, celebren l’aterratge a Lliga Elit. “El barri i l’afició estan orgullosos de nosaltres. És un club històric que es mereix estar més a dalt del que estava. De moment, hem fet aquesta primera passa i ara hem de digerir l’ascens a Lliga Elit”, exposa Monsó.
Persistència i resiliència
“Hem demostrat la nostra persistència i resiliència”, intervé el capità Patrick Chico, en declaracions al club. “Hem recuperat la passió pel Júpiter. Feia molt goig veure tants espectadors al camp. Només podem prometre continuar treballant de valent per assolir més èxits”, destaca Salvador Franco, el president, a Betevé.
La reflexió final ha de ser de Juanjo García, que ha dirigit més de 400 partits al club. “Ha costat molt i, malgrat tot, sempre hi hem confiat. Estic content i feliç, i ara hem de gaudir de l’ascens”, reivindica l’entrenador del conjunt gris-i-grana en una entrevista al citat mitjà.