La campanya de Nadal és bàsica per al comerç local. Foto: Línia

Una enquesta de la plataforma social Nextdoor feta a 5.000 dels seus usuaris mostra com el 57% dels veïns de la ciutat tenen la intenció de fer les compres de Nadal als comerços del barri.

A l’enquesta també s’aprecia com la pandèmia del coronavirus ha fet que la ciutadania vegi ara el comerç local com una opció més factible a l’hora de comprar. De fet, un 76% afirma que ara opta més pels negocis del barri i un 90% diu que actualment valora més el comerç local.

Pel que fa a les franges d’edat, la gent més gran de 50 anys són els que aposten més per les botigues de barri, ja que un 65% dels enquestats afirmen que són la seva primera opció, mentre que en el cas dels joves que tenen entre 20 i 25 anys el percentatge baixa fins al 42%.

Els enquestats també asseguren que qüestions com evitar el transport públic o les aglomeracions han influenciat en la decisió de comprar més als comerços dels seus barris.