Meridiana

La transformació de la Meridiana continua. Foto: Gerard Ullastre/ACN

L’Ajuntament ha anunciat aquest dijous la posada en marxa d’una nova fase en la transformació de l’avinguda Meridiana, amb l’inici de la fase preliminar per fer les obres entre el carrer de Felip II i el passeig de Fabra i Puig, que eliminaran un carril de trànsit per banda. El 28 d’abril serà quan comencin pròpiament les obres i entrin en funcionament les modificacions que caldrà fer dels busos interurbans.

Tal com ja s’ha fet a tota la part de l’avinguda que ja s’ha reformat, l’eix principal tindrà dos carrils per al trànsit general i un per a busos a cada banda, les bicicletes tindran un carril bici central segregat i es plantarà vegetació nova. El consistori preveu plantar-hi uns 275 arbres nous i guanyar uns 7.200 metres quadrats de parterres. Les obres en aquest tram tindran una durada d’un any i mig i un pressupost de 26 milions d’euros.

El projecte preveu delimitar tots els canvis a dues zones concretes. El primer serà el dels carrers del Cardenal Tedeschini, Pegàs, Antilles i Olesa. Hi haurà un espai central ampli per als vianants i el carril bici se situarà a banda a banda i serà unidireccional. També es faran dos passos de vianants. D’altra banda, entre els carrers de Felip II i Garcilaso el consistori s’ha marcat com a objectiu millorar la connexió del transport públic de la zona integrant-lo millor amb la resta de la via. I al carrer d’Hondures es farà un altre pas de vianants. En paral·lel a les obres, segueix en marxa la construcció d’un carril bici bidireccional provisional de 950 metres al carrer de Concepción Arenal, entre el carrer de Felip II i el passeig de Fabra i Puig, per desviar el carril bici actual. La previsió és que la nova infraestructura estigui enllestida durant el mes de maig.

Gairebé 20.000 vehicles

La transformació feta fins ara de la Meridiana, des de les Glòries fins a Fabra i Puig, ha permès reduir el trànsit en uns 19.400 vehicles diaris, segons dades de l’Ajuntament. Un cop acabi la nova fase s’hauran modificat gairebé tres quilòmetres de l’avinguda, amb una inversió total fins al moment de prop de 56 milions d’euros, una part dels quals provenen de fons europeus Next Generation.

La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Laia Bonet, ha dit avui que els canvsi d’aquests anys a l’avinguda estan fent que passi de ser “una autopista urbana” a ser “un eix ciutadà i cívic amb un disseny molt més amable”.

Bonet també ha subratllat que ja s’està treballant en la planificació de la tercera fase de la reforma, amb la intenció de deixar redactat l’avantprojecte des de Fabra i Puig fins al Pont de Sarajevo durant aquest mandat i fer els estudis previs de la resta de Meridiana fins a Vallbona.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram