T’Ajudem és una alternativa eficaç a l’atenció presencial. Foto: Arxiu

El servei T’Ajudem de la Seguretat Social ja està en funcionament. Es tracta d’un nou model d’atenció al ciutadà que ofereix una alternativa eficaç a l’atenció presencial que es fa a les oficines. És, doncs, una eina que s’adapta perfectament a la situació sanitària actual, que ha obligat a prioritzar les gestions a distància per evitar qualsevol risc de contagi de coronavirus.

Aquest nou model ha estat concebut com un punt únic d’accés a tots els canals d’atenció de la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS), l’Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) i l’Institut Social de la Marina (ISM). L’objectiu d’aquest plantejament és facilitar la recerca d’informació i la realització de tràmits. En aquest sentit, T’Ajudem et permet fer els tràmits en el moment que vulguis, sense esperes.

El nou servei de la Seguretat Social té dos principis bàsics: el foment de l’autogestió, perquè els ciutadans coneguin quines eines tenen a la seva disposició i les facin servir, i la facilitació dels tràmits, de manera que tothom els puguin fer sense complicacions.

ACCÉS
S’hi pot accedir a través de la pàgina web de la Seguretat Social (seg-social.es) o de la Seu Electrònica de la Seguretat Social (sede.seg-social.gob.es). Un cop a dins, cal diferenciar si es vol fer una consulta o un tràmit.

CONSULTES
Per a les consultes, existeixen tres canals a la teva disposició: l’assistent virtual ISSA, la bústia de consultes i els telèfons d’atenció ciutadana operatius de dilluns a divendres. El 901 50 20 50 serveix per a consultes sobre afiliació, cotització i pagament de deutes, i està operatiu de 8:30h a 18:30h. En canvi, el 901 16 65 65 serveix per a consultes sobre pensions i prestacions econòmiques, i està disponible de 9:00h a 20:00h.

TRÀMITS
Per fer un tràmit, hi ha tres tipus de serveis: afiliació a la Seguretat Social, cotització i pagament de deutes; pensions i prestacions; i altres gestions per a Treballadors del Mar. Els tràmits es poden fer a través de la Seu Electrònica o amb l’ajuda de l’assistent ISSA, però cal disposar d’un mètode d’identificació (certificat electrònic o registre a la plataforma Cl@ve). Si un ciutadà no disposa d’un mètode d’identificació, pot aprofitar aquests mateixos espais per sol·licitar-lo.

Ara bé, això no és imprescindible per poder fer tràmits: la Seguretat Social manté operatius els formularis habilitats durant el tancament de l’atenció presencial per la pandèmia de la Covid-19. Aquests formularis permeten presentar escrits, sol·licituds i comunicacions.

Si un cop provades totes les opcions un ciutadà no ha pogut fer el tràmit desitjat, encara hi ha dues opcions més. Si el tràmit té a veure amb afiliació, cotització i pagament de deutes, la TGSS ha habilitat un formulari online per fer la sol·licitud. El personal de l’entitat es posarà en contacte amb la persona en qüestió per resoldre la seva petició. En última instància, en cas que no s’hagi pogut fer el tràmit, es podrà concertar una cita presencial amb totes les mesures de seguretat.

Pel que fa als tràmits relacionats amb pensions o prestacions, es pot sol·licitar cita prèvia a través de la Seu Electrònica o trucant al telèfon 901 10 65 70. Tanmateix, l’INSS també compta amb un formulari en línia per tramitar la petició sense necessitat d’acudir a una oficina.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram