El projecte de l’estació porta un endarreriment històric. Foto: Línia Sant Andreu

Potser no és un miracle, però el que va passar el passat 10 de gener s’hi acosta. Parlem de la represa de les obres de la construcció de l’estació de la Sagrera. Tres anys després de l’aturada, les màquines van tornar a trepitjar els terrenys d’aquesta futura infraestructura, vital per al conjunt de la ciutat, que fa anys que condiciona el dia a dia dels veïns dels barris afectats.

L’inici de les obres s’afegeix a la reactivació que ja es va produir el passat mes de juny amb la construcció del col·lector que passa just per sota de l’estació, i que era un pas previ imprescindible perquè les obres es tornessin a posar en marxa. Tot plegat va provocar que des de l’Ajuntament celebressin un pas endavant que ha de servir perquè es compleixi el termini que contempla que l’estació estigui acabada a finals de l’any 2020. La tinent d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, va remarcar que el ministre de Foment, Iñigo de la Serna, hagi complert el que va prometre, tot i que amb “certs endarreriments”. Sanz va afegir que ara confien “que això no ho aturi ningú i que segueixi a bon ritme per tenir l’estació acabada tan aviat com sigui possible”. Per la seva banda, l’alcaldessa Ada Colau va afirmar a través del seu perfil de Twitter que “ara que les obres han començat, després de molt insistir i moltes promeses incomplertes per diversos ministres, els veïns i les veïnes es mereixen que les obres avancin ràpid per recosir els barris afectats”.

ESCEPTICISME VEÏNAL
Els veïns, però, fa temps que estan escaldats i fins que no vegin que les obres avancen amb determinació no s’acabaran de creure res. “Nosaltres encara recordem allò de ‘La Sagrera 2004’”, va afirmar el mateix dia 10 Oleguer Méndez, de l’Associació de Veïns de la Sagrera. Méndez també va remarcar que una de les qüestions que interessen més als veïns com acabarà sent l’edifici de l’estació. “Volem una estació intermodal amb cara i ulls i no un centre comercial per on passen vies, que és el que es va vendre”, va deixar clar Méndez.

SANT ANDREU COMTAL
D’altra banda, Sanz va anunciar un dia més tard en una entrevista a Betevé que l’opció més probable per accelerar la reforma de l’estació de Sant Andreu Comtal és la rescissió del contracte i fer una nova licitació. Tot i això, va advertir que el procés no serà ràpid per la complexitat legal del cas.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram