Casernes Sant Andreu

Collboni, durant l’acte d’entrega dels nous pisos. Foto: Ajuntament

Les antigues Casernes de Sant Andreu van rebre el 21 de febrer els primers veïns de la nova promoció d’habitatges públics per a gent gran. Amb aquests nous pisos, la transformació de la zona fa un nou pas endavant després de gairebé vint anys que han permès fer un parc, una escola, un CUAP, una comissaria i altres millores urbanístiques.

L’acte d’entrega de les claus dels nous pisos va estar presidit per l’alcalde, Jaume Collboni, qui va reivindicar aquests habitatges per tal que la gent gran pugui “continuar sent autònoma” i tingui “qualitat de vida i ganes de seguir gaudint de la vida”.

Sobre l’estat actual de les Casernes, el portaveu de l’AV de Sant Andreu, Àlex Labad, explica que estan contents amb les novetats i el progrés al llarg dels anys, però demana més velocitat per acabar el projecte. “Amb els nous pisos veiem que la transformació no pot continuar anant tan lenta amb l’emergència habitacional que té la ciutat i el barri”, diu.

“La transformació, amb l’emergència habitacional que hi ha, no pot ser tan lenta”

En aquesta línia, els veïns creuen que els avenços en habitatge no poden anar separats dels equipaments i els serveis. “Tenim l’oportunitat de construir un barri des de zero i és clau que la construcció dels pisos vagi en paral·lel amb la dels equipaments i serveis que caldran per abastir tothom”, afegeix Labad.

Piscina municipal

Amb tot, aquest veí diu que una reivindicació “transversal” és que hi hagi una piscina municipal al poliesportiu que es preveu a la zona, a més d’ampliar el CUAP. “Només en tenim una, així que és important que el nou poliesportiu en tingui. El CUAP, per exemple, ja s’està quedant petit”, conclou.

En la mateixa línia es mou la presidenta de l’AV de Sant Andreu Nord-Tramuntana, Núria Espín, que lamenta les previsions “a llarg termini” de l’Ajuntament per acabar la transformació. A més, Espín remarca que l’ampliació del barri “és molt bona per donar vida·, però insostenible si no s’amplien els equipaments i els serveis.

Per la seva banda, el passat novembre, quan es va desallotjar l’espai ocupat pels Legionaris, al número 122 del passeig de Torras i Bages, l’Ajuntament va destacar que d’aquesta manera es podria “avançar en la transformació de les antigues Casernes”, ja que en aquesta parcel·la també està previst fer-hi habitatges.

El desallotjament dels legionaris suposa un nou pas per a la transformació d’una zona que encara veu molt lluny poder arribar al tram final. I és que a l’illa que formen el passeig de Santa Coloma i els carrers Gran de Sant Andreu, de Fernando Pessoa i de Palomar encara hi ha gairebé una desena de parcel·les que estan pendents d’edificació. A la gran majoria s’hi ha de fer habitatge públic i en una d’elles hi ha prevista una residència de gent gran, però la Generalitat no ha posat el projecte en marxa.

Els pisos per a gent gran de les Casernes reben els primers llogaters
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram