García rep Línia Sant Andreu un matí d’entre setmana, just després d’aixecar la persiana del seu negoci. Rellotger d’ofici, la precisió necessària per fer bé la seva feina també defineix les seves paraules.

Quin és el seu paper com a associació respecte del comerç de Sant Andreu?
Sobretot dinamitzar i promocionar el comerç de proximitat i representar i defensar els interessos dels comerciants. També fomentar l’associacionisme i fer que els comerços cooperin entre ells.

Com s’aconsegueix això?
Organitzant activitats, sortint al carrer… Des de la il·luminació que posem per Nadal fins a les sortides de comerç al carrer, passant per les campanyes de fidelització dels clients i altres promocions com ara sortejos. Tot això és molt important.

En un moment on tot sembla que ha de ser digital, trepitjar carrer i tenir contacte amb la gent és un valor afegit.
Sí. I més en un barri com aquest, que és molt tradicional. Aplicar les tècniques que són més de tota la vida funcionen més.

Quina és la situació actual per les botigues del comerç de barri?
No és fàcil. Des del setembre passat estem pagant una mica les conseqüències de la situació d’inestabilitat social. De fet, tenim algun associat que ha hagut de tancar, algun altre que s’ha traslladat i algun que s’ha donat de baixa de l’associació.

I per on ha de passar la situació per canviar aquesta dinàmica?
El comerç de proximitat ha de fer valdre el tracte personalitzat amb la clientela. No és el mateix el tracte que et poden oferir en un comerç de barri que en uns grans magatzems. Això es cuida molt perquè els hàbits de compra han canviat.

Segurament amb oferir un bon producte no n’hi ha prou.
Exacte. El client que tenim és el de tota la vida i cal cuidar-lo. Oferir coses que, per exemple, en un centre comercial no trobaràs. Aquí el turisme no arriba. En el fons és tractar la gent de la mateixa manera que t’agradaria que et tractin a tu. Oferir proximitat és bàsic, cosa que sobretot la gent gran valora molt. Tractar bé la gent, com dèiem, és el nostre valor afegit.

Segurament aquest és un dels secrets perquè el seu negoci faci tant de temps que és obert.
Fa 27 anys que vam obrir i la gent del barri ens coneix molt. Jo visc aquí i això també hi ajuda molt perquè les relacions socials que es creen neixen molts cops a partir del comerç. El comerç fa ciutat. Sense comerç els carrers estarien buits.

Per competir amb els centres comercials també deu ser important la col·laboració amb altres associacions.
Sí. Fem activitats conjuntes. Fa poc, per exemple, vam anar a la presentació de ‘L’atrapa la tapa’, on hi ha totes les associacions del districte. Les dues sortides de comerç al carrer també es fan de forma conjunta.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram