Cuidem Barcelona

Foto: Ajuntament

El Pla Cuidem Barcelona es fonamenta en tres línies d’actuació. En primer lloc, en el desplegament de la nova contracta de neteja i recollida de residus. En segon lloc, en els Plans de Manteniment dels districtes. I, per últim, en els nous canals de comunicació amb l’Ajuntament.

El nou contracte de neteja i recollida de residus significa, en paraules del consistori, un esforç i una gran millora per als pròxims vuit anys a la ciutat. Incrementa la plantilla d’operaris i operàries i incorpora tecnologia per al control i la gestió del servei, així com vehicles elèctrics per reduir la contaminació i el soroll. Aquestes millores permetran donar un servei adaptat a les particularitats i necessitats de cada barri per dissenyar millor les actuacions de neteja i manteniment de l’espai públic.

Per la seva banda, els Plans de Manteniment dels districtes tenen l’objectiu de dissenyar el manteniment de cada barri amb la complicitat i el contrast del veïnat, de les entitats i del teixit comercial.

Partint d’un primer esborrany elaborat pels serveis municipals, doncs, el procés s’anirà enriquint amb la incorporació de propostes del teixit social i comercial de cada barri.

Com avisar d’una incidència de neteja al carrer?

Per mantenir neta la ciutat és imprescindible la implicació de la ciutadania. Per això, l’Ajuntament posa a disposició dels veïns i veïnes una nova pàgina web perquè puguin notificar les incidències de neteja al carrer. També es poden comunicar les incidències que es trobin al telèfon 010. És gratuït tots els dies de l’any de 7 a 23 hores.

Es poden consultar totes les sessions informatives fetes fins ara a l’apartat ‘El teu barri’ del web. A més, també s’hi poden consultar tots els tríptics, per a veïns i comerços, per cada un dels barris on s’ha implantat la nova contracta i que ja s’han repartit a tots els domicilis.

Finalment, també s’impulsen nous canals de comunicació amb l’Ajuntament per atendre les necessitats del servei i reduir el temps de resolució de les incidències.

Però des del consistori es remarca que cal un canvi que vagi més enllà de les millores del servei. “Necessitem un canvi en la implicació ciutadana i la corresponsabilitat dels nostres veïns i veïnes per a la qualitat de l’espai públic i la percepció ciutadana de la neteja de la ciutat”, insisteixen en aquest sentit.

I és aquí on entra en joc l’equip de més de 40 informadors i informadores, que estaran de forma permanent en diferents punts de la ciutat i que desenvoluparan la seva tasca adreçada tant a la ciutadania com als comerços.

Aquest nou equip informatiu se suma als informadors que ja fan les diferents campanyes específiques durant l’any.

Contingut Patrocinat per l’Ajuntament de Barcelona

WhatsAppEmailFacebookTwitterTelegram