Banc Trinitat Nova

La protesta va tenir lloc el 30 de maig. Foto: Xarxa de Suport Mutu de Trinitat Nova

Fa temps que el tancament massiu d’oficines bancàries, pel procés de digitalització dels bancs, deixa enrere les persones més grans o amb menys recursos. Un dels tancaments més significatius és el que va viure el passat 1 de juny la Trinitat Nova, on viu una quantitat important de gent gran. La raó? Aquesta oficina, de CaixaBank, era l’única que hi havia al barri.

Com era d’esperar, aquest fet va despertar una indignació que, el passat 30 de maig, es va materialitzar en una protesta veïnal a les portes de l’oficina. El veïnat va recordar, entre altres, que l’única opció que li quedava era fer servir el caixer automàtic o, en cas de voler ser atesos presencialment, desplaçar-se fins a la Trinitat Vella o la Prosperitat.

Sense solucions

És evident que no sempre hi ha temps per a desplaçar-se a un altre barri i que, per a moltes persones grans, el caixer automàtic no és cap alternativa viable. Així ho va recordar a betevé un integrant de l’Associació de Veïns de Trinitat Nova, Ramon Casas: “Per a la gent gran que no sap fer servir els caixers automàtics, l’alternativa que els donen no els serveix per a res”. Per part seva, des de la Xarxa de Suport Mutu de Trinitat Nova alerten que la pèrdua d’aquesta oficina és un senyal de les desigualtats que hi ha entre barris. “Prou d’empobrir els barris amb menys recursos i més oblidats”, denuncien.

El cas de la Trinitat Nova recorda la preocupant realitat d’aquesta problemàtica. Segons dades de l’Ajuntament, Barcelona ha perdut en els darrers quatre anys més d’un terç dels caixers i més de 18.500 avis els seus caixers de proximitat.

WhatsAppEmailFacebookTwitterTelegram