Passatgers del metro amb mascareta. Foto: Albert Cadanet / ACN

Un estudi publicat per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) mostra com la utilització del transport públic durant la pandèmia del coronavirus s’ha reduït menys als barris amb rendes baixes de la ciutat.

Així doncs, l’estudi assenyala, a partir de les validacions dels bitllets, que a les zones més benestants de la ciutat la mobilitat en transport públic es va reduir més del 90% des de la primera setmana de confinament, mentre que en el cas de zones com Nou Barris la reducció va ser del voltant del 75%. És a dir, la diferència és d’uns 15 punts percentuals.

Aquest escenari mostra com als districtes amb rendes més baixes, com ara Nou Barris, Horta-Guinardó o Sant Andreu, la mobilitat obligada per qüestions de feina ha estat més gran que a zones com Les Corts o Sarrià-Sant Gervasi.

En el cas de Nou Barris, tots els barris apareixen a l’estudi com els punts de la ciutat on la utilització del transport públic ha caigut menys durant l’estat d’alarma. En aquest sentit, cal apuntar que en alguns dels barris de rendes més baixes també és on el coronavirus ha impactat amb més força.