Les obres de soterrament començaran a principis del 2020. Foto: Cristian López

El soterrament de l’R2 al seu pas pel barri de Vallbona, i per Montcada i Reixac, es començarà a fer a principis del 2020. Així es va anunciar el passat 18 de maig durant una trobada que van mantenir la tinent d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat i regidora de Nou Barris, Janet Sanz; el ministre de Foment, Íñigo de la Serna; l’alcaldessa de Montcada, Laura Campos i el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull.

El soterrament de la via, llargament esperat i reivindicat pels veïns de Vallbona, suposarà que es cobreixin gairebé quatre quilòmetres de via -300 metres són de Vallbona- en unes obres que està previst que durin tres anys i quatre mesos i que tenen un pressupost de gairebé 300 milions d’euros. Durant l’acte de presentació del projecte, la tinent d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat i regidora de Nou Barris, Janet Sanz, va qualificar l’anunci d’històric i va afirmar que el soterrament serà “un pas important que ens permetrà cosir ferides que fragmenten la ciutat, apropar persones i sobretot reduir les víctimes que estàvem cansats de denunciar”. Sanz també va voler recordar “els 30 anys de lluites i reivindicacions veïnals”.

Precisament, qui és testimoni d’aquestes lluites veïnals és Antonio Gómez, de l’Associació de Veïns Vallbona-Rec Comtal. Gómez, que té 85 anys, afirma a Línia Nou Barris que han rebut la notícia “amb molta alegria però amb un punt de tristor, ja que no començaran les obres fins d’aquí a tres anys”. Sobre la durada de les obres, Gómez afegeix que “els tres anys i poc que han dit que duraran les obres segurament s’acabaran allargant perquè treballaran a cel obert i sempre hi ha complicacions”. Resignat, conclou, que “fins al 2024 o 2025 no ho veurem tot acabat”.

Per la seva banda, Esther Mesas, de l’Associació Vallbona viu, va afirmar en declaracions a TV3 que “caldria cobrir més tram però estem molt satisfets tenint en compte que Vallbona es quedava fora i, sobretot pels habitatges més propers a la via, que són les que més pateixen el soroll”.

WhatsAppEmailFacebookTwitterTelegram