Foto: Ajuntament

Un dels grans reptes que afronten els comerços és la seva digitalització: millorar l’experiència de compra i adaptar el comerç de proximitat a la revolució tecnològica. Per donar resposta a aquestes necessitats, l’Ajuntament, el Cercle Tecnològic de Catalunya (CTECNO) i l’eix Cor Eixample han posat en marxa el BCN Retail Lab, un laboratori de comerç de nova generació.

Amb aquest projecte pilot s’ha instal·lat un sistema d’intel·ligència artificial amb pantalles, càmeres i sensors en quatre comerços de diferents sectors (la cafeteria Cros Croissant Gourmet, la botiga especialitzada Barrabés Esquí i Muntanya, el saló de bellesa Crearte Styling i la històrica floristeria Flors Navarro, que té més de sis dècades de vida) que permet conèixer, entre d’altres, el perfil dels consumidors, els seus interessos, els productes més buscats o els espais de les botigues per on més transiten.

A finals del mes que ve es farà el balanç de la prova pilot i es plantejarà la possibilitat d’estendre la iniciativa a altres zones comercials de la ciutat. De fet, segons va explicar Jaume Collboni, primer tinent d’alcaldia, en la presentació de la iniciativa, la intenció del govern municipal és ampliar-la a 2.500 botigues de tots els barris de la ciutat els pròxims dos anys. “Volem que el comerç sigui competitiu davant les plataformes electròniques”, va dir Collboni.