Foto: Ajuntament

Un dels reptes principals que afronten les botigues de barri és el de la digitalització. Tenir presència tant a internet com a les xarxes socials és bàsic i, per això, ha nascut Re-connectant, un programa impulsat per l’Ajuntament i que té la col·laboració d’Endesa.

Les línies mestres de Re-connectant es van presentar a principis del mes passat i faran que 400 botigues de barri de diferents punts de la ciutat s’adhereixin al projecte, cosa que els permetrà elaborar i implementar un pla digital a mida (en funció del sector del qual formin part), gràcies a l’assessorament que rebran per part d’un equip de professionals experts en màrqueting i comunicació en línia.

Fins ara, ja s’han beneficiat del programa més de 120 comerços. En una primera fase, s’analitza la salut digital del comerç (la seva presència a internet, l’estratègia de comunicació i màrqueting, l’ús de canals de venda electrònica, la digitalització dels processos de gestió i les possibilitats de millora), mentre que en la segona fase es crea el pla de digitalització a mida segons els resultats de la diagnosi inicial.

A més, els comerços participants reben formació pel que fa a configuració, revisió i millora del web i perfils de xarxes socials, posicionament en motors de cerca en línia i venda i butlletins electrònics.