Fa cinc generacions, a finals del segle XIX, la tieta de la rebesàvia d’en Moisès va obrir una peixateria al Mercat de Sants. El negoci ha anat passant de mans (i ha acompanyat també tots els canvis que ha patit el mercat) fins que l’any 1998 en Moisès va agafar el relleu del seu pare. “És un negoci dur, però divertit i entretingut”, explica. Actualment, coordina un equip de tres treballadors.

El peix i els fruits del mar tornen a estar de moda?
Hi ha clàssics que no passen mai de moda, com la sípia o el calamar, l’orada, el peix blau, el llobarro, el lluç i el palangre. Últimament també oferim salmó i tonyina, perquè hi ha hagut un boom del sushi, però no són productes que ens demanin gaire.

Quin perfil de clientela teniu?
Fidel. Per sort no ens falta mai clientela. Ja ho deia la meva àvia, això… En general acostuma a venir gent que ha comprat al mercat tota la vida. Malauradament, encara tinc la sensació que la gent més jove prefereix anar a fer la compra en un altre perfil de locals.

En la situació que estem vivint, és bàsic que els veïns apostin pel petit comerç…
Totalment. Un millor tracte que el que et pot oferir un venedor del mercat no el trobaràs enlloc. Aconsellem, els donem receptes… Coneixem els clients millor que ningú. Ho portem a la sang. Ho hem mamat des de sempre.