Tot i que no ens agrada el terme “petit comerç” i preferim referir-nos sempre com a “comerç de proximitat”, hem pensat que el nom s’esqueia per a l’editorial d’aquest mes. Analitzem novembre: ens comencem a preparar per a Nadal, algunes grans superfícies ja comencen a abaixar preus i arriben unes setmanes frenètiques en les quals sempre passa alguna cosa.

A finals de mes ens arribarà el Black Friday, una importació americana que, sumant-se al Halloween, ha deixat la nostra Castanyada en un segon pla. Durant dos dies d’ensurt, el comerç es posa d’acord per proposar els productes de sempre a preus d’escàndol i es desencadena una febre consumista que, a molts, ens arregla part de les compres de Nadal. I des del comerç de proximitat ho entenem, però què significa això realment? Són aquests descomptes reals?

Una de les coses que ens caracteritza com a comerç de proximitat és l’honestedat amb la qual tractem els nostres clients, cosa que dóna unes garanties de confiança que en cap moment trencaríem, ja que són la nostra més gran inversió. Si una botiga té productes permanents al 50% i arriba el Black Friday i els posa al 70%, cal que ens plantegem dues coses: 1. Si el descompte del 50% és realment així, o si sumen els marges de guanys per tal de poder convèncer al consumidor que li estan fent un favor. 2. El descompte increïble del Black Friday no és tan exagerat tenint en compte que es parteix d’una base ja descomptada.

El nostre comerç, que és un comerç d’interès general, no entra a discutir la idoneïtat de celebrar el Black Friday aquest any. La societat canvia i apareixen nous desafiaments que poden traduir-se en oportunitats si es vol, i els eixos de la Fundació Barcelona Comerç ho volem.

Aquest any, el comerç de proximitat de Barcelona durà a terme el Black Divendres: proposarem descomptes, però seran descomptes de debò, no basats en falsos percentatges ni en marges inflats, sinó en l’oferta dels nostres productes de sempre, amb la qualitat de sempre i a preus més accessibles durant dos dies, assegurant també que als nostres clients se’ls saludarà pel nom i se’ls acomiadarà amb un somriure.

WhatsAppEmailFacebookTwitterTelegram