Smart City Expo

Foto: Ajuntament

La desena edició de l’Smart City Expo World Congress (SCEWC), la cimera internacional de referència sobre ciutats i solucions urbanes intel·ligents, va comptar enguany amb la participació de Mercats de Barcelona. El gerent de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB), Màxim López, va presentar en el reputat congrés celebrat el passat novembre dues de les iniciatives en l’àmbit de la digitalització que s’estan treballant des de l’entitat per aplicar als mercats de la ciutat.

Un dels projectes exposats va ser l’obertura de la xarxa de mercats a la venda online, una proposta que pretén implementar-se a través d’un canal comú de compra en línia i que permetria als clients rebre la comanda a casa o bé anar-la a buscar als punts de recollida.

Recollida sense horaris

L’altra gran iniciativa presentada va ser precisament la creació d’una xarxa de punts de recollida de comandes. Aquest servei pretén ser un complement per a la compra online a través de la col·locació de diversos espais amb armariets adaptats per conservar-hi productes frescos, secs o refrigerats. D’aquesta manera, els clients que facin les seves comandes per internet podran recollir els aliments fins i tot fora de l’horari d’obertura al públic del mateix mercat. Actualment, aquest projecte ja es troba en fase pilot i s’han començat a instal·lar armariets a una desena de mercats de la ciutat.