L’Eix Nou Barris és un dels 21 eixos més grans de la ciutat. Foto: Ajuntament

Els principals eixos comercials de proximitat de la ciutat són territori gairebé inhòspit per a les botigues de les grans cadenes i franquícies. Així ho constata l’estudi ‘Activitat comercial i ecosistema dels eixos de proximitat de Barcelona’, presentat recentment per la Fundació Barcelona Comerç, que conclou que només un 4% de les botigues d’aquests eixos són de grans cadenes. Tot i aquestes xifres tan baixes, l’Eix Nou Barris és el tercer eix, d’un total de 21, amb una presència més alta d’aquest tipus de comerç, amb un 7%. Només el superen Gran de Gràcia (10,5%) i el Carrer de Sants (9,2%).

Segons el president de la Fundació Barcelona Comerç, Salva Vendrell, els eixos comercials, tot i aquests baixos percentatges, han guanyat “atractiu comercial” per a les grans cadenes. Per la seva banda, Carles Carrasco, investigador de l’Iese i un dels autors de l’estudi, considera que la penetració actual de les grans marques als eixos comercials no representa cap problema perquè aquests puguin mantenir la seva idiosincràsia i el seu “perfil propi”.

LOCALS OCUPATS
L’estudi també mostra com a l’Eix Nou Barris hi ha un 87% de locals ocupats (811) respecte del total de locals que admeten ús comercial. Es tracta d’una xifra molt similar a la del conjunt de la ciutat, que és del 86,3%.

La majoria dels seus comerços estan dedicats als serveis comercials (229 locals actius) i a l’equipament per a la persona (227 locals actius). Entre tots dos sectors representen més del 50% de l’activitat comercial de l’eix.