L’ampliació comercial es projecta en 6.000 metres quadrats. Foto: Google Maps

Nou front obert. El comerç de proximitat barceloní veu amb inquietud la possible ampliació de la superfície comercial de l’Heron City dels actuals 32.000 metres quadrats als 38.060 que planteja el Pla de Millora Urbana (PMU) que es va aprovar a la Comissió de Govern el mes passat i que resta pendent d’aprovació definitiva al Ple. Aquest nou anunci d’ampliació s’afegeix als ja coneguts com el de la Maquinista –que també afecta de manera important els comerciants de Nou Barris–, les Glòries i la Sagrera.

El projecte d’ampliació es va iniciar a instàncies de l’empresa Azorallom, propietària del centre comercial, amb l’objectiu d’ampliar el nombre de visitants, que en els últims anys ha descendit considerablement. “Que es reinventin”, replica a Línia Nou Barris Vicenç Gasca, president de la Fundació Barcelona Comerç, “però que no ho facin a costa del petit comerç”, afegeix Gasca, el qual opina que el sector no pot suportar més metres comercials de les grans superfícies.

Les crítiques també han vingut de part del grup municipal d’ICV-EUiA. La regidora ecosocialista Janet Sanz explica que la tramitació d’aquest projecte “se suma al degoteig de decisions que mina la capacitat de sobreviure del petit comerç” i apunta que “hi ha altres maneres de dinamitzar la zona”.

Aquest projecte proposa reconvertir la zona que actualment es dedica a oficines i hotels en superfície comercial. Per tant, aquesta ampliació no suposaria, però, edificar més.