El sector comercial preveu un augment de la contractació d’entre el 2 i el 3%. Foto: Mercats BCN

Ja està tot a punt. Els torrons i els caganers ja han envaït els carrers de tot el país i els comerciants es preparen per intentar millorar les seves vendes i maquillar els resultats dels últims mesos. I és que durant el Nadal, el balanç de vendes dels botiguers millora considerablement.

Des de la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC) s’espera que durant aquesta campanya de Nadal “s’incrementin les vendes un 4% respecte a l’any passat”, especialment en els sectors de l’alimentació, de l’electrònica i de la moda, entre altres.

Miquel Àngel Fraile, secretari general de CCC, assegura a aquesta publicació que “la situació de l’economia de les famílies ha millorat”, i assenyala que “l’atur s’ha reduït una mica, aspecte que provoca que enguany hi hagi més consumidors potencials”. A més, des de la CCC preveuen que l’ocupació en el sector augmenti entre un 2 i un 3%, el que podria significar la creació de prop de 6.000 llocs de treball.

Aquestes esperances se sumen a la lleugera millora dels resultats de venda durant l’últim semestre d’enguany, malgrat les temperatures anormals i lleugerament càlides de l’últim mes de novembre, un fenomen que ha perjudicat el sector de la moda, que no ha pogut vendre gaire roba de cara a aquesta temporada d’hivern.

IMPORTANT TRADICIONS
Durant el darrer cap de setmana de novembre el sector es va sumar a la campanya del Black Friday o Divendres Negre, una tradició anglosaxona importada durant la qual el petit i gran comerç ofereix descomptes d’entre el 20 i el 50%. “Estem en un món globalitzat, i tot i que hem de reforçar les nostres tradicions, si amb aquesta moda ajudem al fet que es mogui el consum, benvinguda sigui”, afegeix Fraile.

El comerç català frisa per trencar la dinàmica de pèrdues dels últims anys. “Veiem la llum al final del túnel, però encara no estem bé del tot”, conclou Fraile.

La campanya de Nadal arrenca amb força a la ciutat

“Les vendes durant el pont de la Constitució han estat millors que les de l’any passat, i això ens crea molt bones expectatives de cara al global de la campanya de Nadal”, explica a aquesta publicació Vicenç Gasca, president de la Fundació Barcelona Comerç.

L’optimisme dels botiguers barcelonins és palpable i, segons Gasca, enguany es produirà una millora dels resultats de les vendes. “L’augment de la facturació estarà en una forquilla d’entre un 2 i un 4%”, augura Gasca, que també té esperances en què la campanya nadalenca 2014-2015 marqui un punt d’inflexió en el panorama desolador dels últims anys.

Sobre l’avançament de les vendes de la temporada, Gasca posa com a exemple la campanya de la fundació Avui comença el Nadal, on els comerciants barcelonins van premiar els seus clients amb vals de descompte per bescanviar a les compres del mes de desembre. Segons Gasca, l’acollida per part dels clients va ser “molt bona”.