David Rodríguez

David Rodríguez (El Caimán Alegre)

David Rodríguez va obrir El Caimán Alegre el 1996. En aquell moment va saber veure un nínxol en la roba esportiva com a proposta de moda urbana. Un quart de segle més tard, ara com a president de la Unió de Botiguers de Travessera de Gràcia-Casc Antic, continua buscant oportunitats per al comerç, tot i que sense perdre l’essència.

Com heu viscut els canvis que ha experimentat el petit comerç des dels anys 90?
En el moment que vam obrir la botiga no hi havia ni xarxes socials ni mòbils, imagina’t. Travessera de Gràcia era –i és– un carrer punter al qual tothom anava a comprar.

Com us heu adaptat a la nova realitat digital?
Tenim un web molt ben posicionat. I ara estem fent targetes digitals de fidelització per participar en sortejos i tenir avantatges. Hem d’incentivar els clients, però sense perdre l’essència del comerç de proximitat.

I com es fa això?
Cada barri ha d’invertir en la seva zona i promocionar-la, perquè saben com són els seus clients. Les grans plataformes no entenen l’essència dels barris. Quan vam obrir Gràcia Comerç la intenció era ajudar el barri i digitalitzar amb tranquil·litat. A més, no hem de jugar a les lligues que no ens pertoquen. Hem de saber on som cadascú de nosaltres.

WhatsAppEmailFacebookTwitterTelegram