Foto: Àlex Recolons / ACN

Seat ha plantejat aquest dimarts als sindicats un expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) a la planta de Martorell que s’aplicaria a partir del 25 de gener.

És la conseqüència de la restricció global de subministrament de semiconductors, el material necessari per fabricar els xips, que està afectant tot el sector de l’automoció. Aquesta situació ha obligat la direcció de l’empresa a reorganitzar la producció entre gener i abril de 2021. Concretament, la Línia 2 (que fabrica els models León i Formentor) reduirà el ritme de producció de tres a dos torns, mentre que la Línia 1 (que produeix l’Ibiza i l’Arona) l’incrementarà a tres torns a ple rendiment, tal com ha explicat el comitè d’empresa en un comunicat.

Segons el mateix text, la companyia ha manifestat la seva intenció de recuperar al llarg de 2021 les produccions de la Línia 2 que es perdran durant els pròxims mesos, un fet que UGT i CCOO valoren positivament perquè “garanteix l’ocupació en un context tan difícil”.

El problema del subministrament de semiconductors s’ha produït perquè, arran de la pandèmia, els principals fabricants d’aquests materials han assignat la seva producció a altres sectors, de manera que no n’hi ha prou per al sector de l’automòbil.