S’ha reforçat el servei d’atenció domiciliària. Foto: Ajuntament

Des que va començar la crisi del coronavirus, l’Ajuntament de Sant Andreu ha posat en marxa mesures per no deixar sols els més vulnerables davant de la pandèmia.

Aquests dies, treballadors del consistori estan fent trucades a un centenar de persones grans del municipi per tal de conèixer el seu estat de salut i oferir-los suport emocional durant la quarantena. A més, s’han reforçat els Serveis Socials, s’ha posat en marxa un telèfon d’emergència que funciona les 24 hores del dia i s’han ampliat els serveis d’atenció domiciliària i de teleassistència, que ara atén una vintena de veïns i veïnes més que fa poc més d’una setmana.

FER LA COMPRA A DOMICILI
Una altra de les iniciatives que han sorgit a Sant Andreu com a resposta al confinament obligatori ha arribat des del sector del comerç. Més d’una trentena d’establiments del municipi, la majoria dels quals es dediquen a la venda de productes alimentaris, ofereixen la possibilitat de fer la compra a través d’una comanda telemàtica, sigui per telèfon o missatge de WhatsApp. Tot i que aquesta opció està disponible per a tota la ciutadania, les màximes beneficiades seran aquelles persones considerades població de risc, ja que, per a elles, anar a fer la compra suposa un perill més elevat que per a la resta del món i, amb aquesta opció, podran evitar-se sortides innecessàries.