La llançadora que ha de connectar l’Aeroport del Prat amb la capital catalana és una de les infraestructures que es controlaran. Foto: Lluís Sibils / ACN

Controlar que es facin totes les infraestructures previstes per garantir i millorar la mobilitat dels ciutadans i de mercaderies al Baix Llobregat. Amb aquest objectiu ha nascut la Taula d’Infraestructures de la comarca, que també engloba l’Hospitalet.

La intenció d’aquest nou òrgan és reclamar que s’executin les inversions en infraestructures previstes per al Baix Llobregat. A més, els seus membres també es dedicaran a fer el seguiment d’aquelles obres que ja s’estiguin executant o d’aquelles que hagin quedat aturades.

El president de PIMEC Baix Llobregat-L’Hospitalet, Joan Soler, posa d’exemple algunes de les obres més importants que s’han de fer a la comarca: la llançadora de Rodalies fins a l’aeroport del Prat, el tram-Bus Cornellà – Castelldefels, el Pla Director Urbanístic d’Infraestructures de la ròtula Martorell-Abrera, les actuacions a la B-40 entre Olesa i Viladecavalls i la connexió de la Ronda Litoral amb la C-32 a Sant Boi.

PARLAR AMB TOTHOM
Com va explicar Soler durant l’acte de constitució de la Taula, que es va fer el 28 de març, una de les seves tasques serà dialogar amb els responsables de les diferents administracions públiques competents en cada infraestructura per traslladar-los les peticions i accions que la Taula consideri que han de fer en cada cas.

Per això, l’organització explica que estarà oberta a tots aquells agents que “tinguin interessos legítims en la mobilitat de la comarca i les seves infraestructures i que hi vulguin participar”.

Soler afegeix que la Taula vol que “les inversions en infraestructures s’ajustin al pes real que té el Baix Llobregat en l’economia”, ja que, com asseguren des de PIMEC, la comarca és un dels motors econòmics de Barcelona i de Catalunya.

Per això, per controlar que es facin les inversions previstes en les infraestructures clau per al territori, aquesta nova plataforma ha rebut, des del seu naixement, el suport d’alcaldes i representants polítics d’una vintena de municipis i dels sindicats més representatius.

Enèsim retard a les obres de la B-40 entre Abrera i Terrassa

La patronal Cecot calcula que les obres del Quart Cinturó (B-40) entre Abrera i Terrassa estaran enllestides “a mitjans del 2021”, i no a finals d’aquest any, com havia promès el Ministeri de Foment. Així ho ha fet públic la patronal en un comunicat, on el president, Antoni Abad, denuncia que els “incompliments reiterats” de Foment “suposen un sobrecost de 240 milions d’euros”.

En el mateix escrit, la Cecot recorda que la B-40 es va planificar per primer cop l’any 1966 i que, després de 53 anys, encara no és una realitat. Per això, Abad la considera “l’eterna infraestructura inacabada, només per darrere de la Sagrada Família”.

Els retards en les obres han estat la tònica dels darrers 12 anys. Des del 2007, quan per fi va començar la construcció del Quart Cinturó, Foment no ha complert cap dels terminis establerts. El cas més greu és el del tram entre Abrera i Terrassa, que en un principi estava previst per al 2011. Abad creu que cal “una gran mobilització social i política” per denunciar-ho.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram