Línia Nord edita avui el seu número 100 consolidant-se com la publicació de referència al Montserratí. Amb una difusió actual de 9.104 exemplars quinzenals auditats per OJD-PGD, la capçalera fundada l’any 2013 revalida la seva presència territorial i es confirma com la publicació líder a la zona.

Coincidint amb aquesta efemèride, David Centol, editor del Grup Comunicació 21, empresa editora de la capçalera, ha volgut destacar que Línia Nord és una eina de cohesió territorial. “Democratitza l’espai mediàtic perquè arriba també als barris i als pobles petits i no només als nuclis informats del centre dels grans municipis”, afirma. “Línia Nord serà un aliat útil dels ajuntaments, les entitats i les organitzacions del Montserratí per dotar aquest territori de més recursos i capacitat d’autogovern”, afegeix Centol.

En aquesta línia, l’editor detalla que “Línia Nord aposta clarament pel format paper”, si bé “sense descuidar les xarxes”. “La fórmula, i alhora el repte, és combinar el periodisme en majúscules amb la difusió i fer una publicació dimensionada”, afegeix, recordant que ja s’ha potenciat l’edició digital d’ençà de la pandèmia.

Centol argumenta que “calen editors i empreses editores darrere dels periòdics”. “Amb totes les mancances d’aquest model, aquesta continua sent l’única fórmula possible i sostenible en el temps”, defensa. “La responsabilitat que ens autoexigim per estar a l’altura de les circumstàncies ens esperona per continuar sent fidels al nostre ideari ètic, fent-lo compatible amb les servituds que implica ser també una empresa”, conclou l’editor del Grup Comunicació 21, que reivindica el fet de tocar de peus a terra i ser realista.