L’obra de connexió de l’A-2 i l’AP-7 ha patit anys de retard. Foto: Ajuntament

Les obres de connexió entre l’A-2 i l’AP-7 s’han reprès a Sant Andreu de la Barca després de molts anys d’espera. L’enllaç es farà a través d’un viaducte de 850 metres pel qual passaran cada dia uns 40.000 vehicles, que evitaran fer una volta de 12 quilòmetres per carreteres comarcals. L’objectiu de l’actuació és unir el Baix Llobregat amb el Vallès i alliberar una zona per on passen més de 200.000 vehicles diaris.

Segons l’alcalde de Sant Andreu, Enric Llorca, aquesta és una obra “cabdal per al futur de la ciutat i la seva àrea d’influència”. Assegura que facilitarà “la comunicació de les empreses” de la zona i que estalviarà als conductors haver de passar per vies més transitades i perilloses, com la carretera de Rubí.

UN CAMÍ PLE D’ENTREBANCS
La construcció d’aquest enllaç es va iniciar a finals del 2006, però les obres es van aturar l’any 2010, a causa de les retallades que va provocar la crisi econòmica. Des d’aleshores, el projecte ha avançat lentament. La darrera aturada es va produir l’any 2016 i, malgrat la insistència del consistori des d’aquell moment, l’actuació no s’ha desencallat fins ara.

La major part de l’obra està acabada des de fa 6 anys, però en els últims dos anys ha patit modificacions. De fet, la darrera aturada es va fer per aplicar una tercera modificació al projecte. Els canvis van ser aprovats pel Consell de l’Estat per tal d’adaptar l’obra a les necessitats actuals. Això ha suposat un augment del pressupost de 50 a 76 milions d’euros.