L’autovia A-2 en el tram de Martorell a Igualada. Foto: Ajuntament d’Esparreguera

El projecte d’ampliació de l’A-2, que pretén convertir el tram de l’autovia entre Martorell i Igualada en una carretera de fins a 10 carrils, continua preocupant els sis municipis que quedarien afectats: Esparreguera, Abrera, Collbató, Olesa de Montserrat, El Bruc i Castellolí. Per això, després d’haver fet front comú des del juny, els sis consistoris es van reunir, el passat 12 de juliol, amb el departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat. També van formar part de la reunióels dos Consells Comarcals afectats, la Diputació de Barcelona i el Patronat de la muntanya de Montserrat.

Durant la trobada, es va posar de manifest que, com els ajuntaments, el Govern de la Generalitat tampoc havia rebut cap tipus d’informació sobre el projecte, impulsat per l’anterior Ministeri de Foment. Com a resposta a aquesta situació, i per tal de negociar amb l’actual Ministeri, es va acordar la creació conjunta d’una comissió de treball tècnica i política.

L’alcalde d’Esparreguera, Eduard Rivas, i l’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, van aprofitar la reunió per traslladar la informació que la nova delegada del govern espanyol a Catalunya, Teresa Cunillera, els havia donat en una reunió de partit. Cunillera va assegurar que l’ampliació de l’A-2 no és un aspecte prioritari per a Foment actualment, ja que hi ha pendents temes més importants, com el rescat de les autopistes de peatge.

Els consistoris reclamen que es millori la seguretat de l’autovia amb un projecte més adequat, basat en una diagnosi de les necessitats i, sobretot, tenen l’esperança que l’actual govern espanyol actuï tenint en compte tots els agents implicats, i no d’esquena als ajuntaments, com va fer el govern de Rajoy.

TEMA PRINCIPAL ALS PLENS
Els plens municipals de Collbató i Esparreguera van ser els primers a aprovar una moció de rebuig al pla de treball d’ampliació de l’autovia A-2, presentada de manera conjunta a tots els municipis afectats. A Esparreguera es va aprovar per unanimitat, mentre que a Collbató hi va haver una abstenció. El redactat de la moció, consensuat per totes les poblacions i tots els grups municipals, reclama una negociació entre les administracions implicades: ajuntaments, Generalitat i Ministeri de Foment. A més, demana que s’elabori una nova proposta de traçat en aquest tram de 35 km entre Martorell i Igualada, sempre tenint en compte les necessitats reals del territori. També aposta pel transport públic i la sostenibilitat, aspectes que es veurien molt afectats amb el projecte actual.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram