Reunió dels municipis afectats amb el Ministeri de Foment. Foto: Ajuntament

Els municipis afectats pel projecte d’ampliació de l’autovia A-2 continuen fent pinya per aturar-lo. En una reunió amb el Ministeri de Foment, representants de Collbató, Esparreguera, Olesa de Montserrat, Abrera i El Bruc van reiterar la seva oposició frontal al projecte impulsat per l’anterior govern espanyol i que, de moment, el govern actual encara no ha frenat.

En la trobada, que va tenir lloc el 27 de novembre a Madrid, els representants municipals van recordar al secretari general d’Infraestructures, Javier Izquierdo, el greu impacte que l’ampliació de l’autovia generaria en cadascuna de les poblacions afectades. L’alcalde de Collbató, Miquel Solà, i el regidor de Mobilitat, Josep Estradé, van posar èmfasi en els problemes de contaminació ambiental i acústica, en la pèrdua de qualitat de vida i en la divisió de barris que el projecte suposaria per al poble.

Solà ha explicat a Línia Nord que de la reunió no va sorgir cap compromís per part del Ministeri de Foment, “més enllà de no accelerar la tramitació del projecte” i valorar les alternatives. El batlle assegura que Foment no va concretar res i que la sensació després de la reunió va ser contradictòria: “Per una banda, vam poder explicar el nostre punt de vista des del territori, però ens hauria agradat tenir una resposta contundent que descartés l’ampliació”, lamenta l’alcalde.

Pel que fa a les alternatives al projecte, la proposta de Collbató passa per alliberar els peatges de les autopistes AP-2 i AP-7, així com facilitar el trasllat del trànsit de camions. Si el Ministeri de Foment insisteix, però, a augmentar el nombre de carrils de l’autovia, Solà diu que el més important és evitar la divisió del municipi.

AFECTACIONS A COLLBATÓ
Collbató és el municipi que es veuria més afectat si l’ampliació de l’A-2 tirés endavant. Fins a 107 propietats del poble estarien en perill i, el més greu, tres habitatges i un restaurant haurien de ser enderrocats. A més, el terme municipal quedaria separat. És per això que, des del primer moment, l’Ajuntament de Collbató ha buscat coordinar-se amb la resta de poblacions afectades per tal de fer un front comú contra el projecte del Ministeri de Foment. Tots els consistoris han insistit sempre en la necessitat de mantenir les reunions i prendre les decisions entre les tres administracions implicades: ajuntaments, Estat i Generalitat.

Cal recordar que el projecte de Foment planteja fer que l’autovia tingui fins a 10 carrils, 3 per cada sentit més els carrils laterals de sortida i d’incorporació.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram